Färskfoder för katter?

S

smartie

Hej!

Har just upptäckt färskfoder för hundar som man köper i fryst form (alltså inte burkmat). Verkar ju hur logiskt som helst och superbra. Finns detta även för katter?
 
Håller med Dig om att ide´en som sådan är bra om man nu föredrar att ge sin katt mjukmat. Har faktiskt inte heller
sett kattmatsvarianten. Ge bara inte Din katt hundmat då den saknar ett ämne som heter Thiamin vilket är nödvändigt för kattens ögon, brist på detta kan ge upphov till blindhet. Lycka till med Ditt sökande! :bump:
 
Den enda mjukmat som går att rekomendera till katter är Hills´ HD.....eller Ad eller vad det heter efteråt... :o :D
 
..jag använder inte Hill´s annat än till bebisarna o mamman när de behöver lite extra gott....typ varje dag... :angel:
 
Aha! Det visste jag inte. Det finns säkert att köpa hos min vet också, de har mycket foder till försäljning. Hur stor är dagsransonen till en "normalstor" vuxen katt? Hur ligger denna blötmat i pris?
 
en liten burk....den enda storleken som finns ,mig veterligen kostar 9-10:-
Det smarta är ju att ha den som ett kompliment till torrfoder.
Fri tillgång på torrisar o en burk hill´s om dagen./katt

så har jag gjort när mina behövt hulla på sig lite. :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 591
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Jag överväger att gå över till att ge mina katter Mush färskfoder, de frysta bullarna för katt. Det var förr tal om att Mush inte var...
2
Svar
25
· Visningar
2 720
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
911
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej detta är inte våran katt utan vår grannes som det gäller just nu han är ofta på vår gård han söker efter trygghet tror vi då han...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: annie_cool
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp