Färskfoder till kräsna katter

Bufera

Trådstartare
Hej

Har 2 katter, väldigt olika i hull(i allt egentligen)
Den ena är åt det tunnare håll(tror han egentligen är väldigt bra i hull)
Den andra är tjock och behöver gå ner i vikt.

Har mycket fundering ang mat, de får just nu Mjaus torrfoder för kastrerade katter.(vi har gått igenom alla billiga + många dyra, både torr och blötmat)
Har fungerat ok, ätit i ca 2 år.
Problemet är att katterna är väldigt kräsna, vi har försökt ge mat i portioner men slutar med att de hetsäter så någon/båda spyr.
Så därför har de fått fritillgång. Upplever inte att blir mätta på det sättet som de borde bli.

Nu funderar jag på någon form av färskfoder, upplever ni att det fungerar? Mer mättande?
Våra katter har inte ätit någon form av färsk kött(kyckling/fisk/gris/nöt) när det erbjudits.
 
På vår ena fungerar de yppligt men hon äter vad som erbjuds, den andra vägrar all typ av färsk mat på sin höjd kan han smaka lite rå köttfärs ibland. Han äter 90 procent blötmat.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 402
Senast: Myrten
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
947
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 044
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp