Färskfoder?

S

smartie

Läste en tidigare tråd om vilka olika foder folk ger sina hundar, för- nackdelar. Såg att flera gav sina hundar färskfoder som man tydligen köper i fryst form, ex vis något som hette Klass? Vad är fördelen med sådant foder och skiljer det sig kostnadsmässigt från lite dyrare torrfoder, Robur, Science etc. Det LÅTER ju godare än torrfoder. Har själv alltså en schäferhane av modellen stor, 40-45 kg. Hur mycket skulle han behöva äta av färskfoder och vad kostar det? Just nu är han under utredning för sin mage (se tråd nedan)och det är inte aktuellt att byta foder just nu, men kanske längre fram.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 656
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Då hundarnas vanliga foder gått upp hiskeligt i pris så ser jag mig om efter ett alternativ. Mina önskemål är: - svenska råvaror om...
2
Svar
20
· Visningar
2 325
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 032
Senast: Lillebjörn
·
Hundhälsa Vad finns det att välja på om man inte vill ha foder fryst i korvar? Jag hatar korvarna, jag hatar all den där plasten, jag hatar...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp