Fästingar - vad köpa?

Voeux

Trådstartare
Det är tydligen fästingsommar här vid stugan. Bruce brukar få någon då och då men nu har han fått 7 som satt sig och 3 som krupit på honom bara senaste 24 h :nailbiting: Panik och äckel päckel. Så uppdraget i morgon blir att åka in till närmsta stad och skaffa något mot fanskapet. Vad rekommenderar ni till lillpinscher? Han badar inte, mer än tassarna.
 
Jag tycker också att Scalibor är bra. Ta av halsbandet om du går ut i regn eller blöt terräng, eller om hunden mot alla odds bestämmer sig för att bada.
 
Plockar upp en gammal tråd, då fästingarna nu är här...

Scaliborhalsbandet, ska man verkligen ha på det dygnet runt hela sommarhalvåret, slits inte pälsen ut? Eller kan man ta bort det på natten?

(tvekar mellan detta eller Bravecto, svårt att välja!)
 
Plockar upp en gammal tråd, då fästingarna nu är här...

Scaliborhalsbandet, ska man verkligen ha på det dygnet runt hela sommarhalvåret, slits inte pälsen ut? Eller kan man ta bort det på natten?

(tvekar mellan detta eller Bravecto, svårt att välja!)

Enligt tillverkaren ska man det för garanterad effekt, men vet många som tar av och på och tycker det fungerar ändå.
Ja, det sliter på pälsen. Det i kombination med att jag inte vill få läkemedel på händerna har gjort att jag valt fästingtabletter istället.
 
Jag ger Bravecto. Vill absolut inte ha halsband dygnet runt och hade ändå aldrig kommit ihåg att plocka av det innan bad..
 
Här började fästingsäsongen i år redan i januari och i februari hade jag plockat rätt många. Mina får Nexgard (recept) och jag är nöjd :)
 
Jag har haft bravecto i några år men funderar på att gå tillbaka till halsband i år. Då jag fått plocka mängder döda fästingar och då ser jag hellre att dom inte sätter sig alls.
 
Jag ger Bravecto. Har gett till vuxna som valpar som passerat 14 veckor sen medlet kom på marknaden. Halsband och droppar har inte haft full verkan på mina hundar och Dvärgschnauzern fick klåda av dem.
 

Liknande trådar

H
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig fullkomligt som en idiot som gjort tvärtemot det jag hållt stenhårt på tills för några dagar...
Svar
16
· Visningar
3 278
Senast: Hjalti
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 334
Senast: Fille
·
Övr. Hund I tisdags kväll (8/12) tinade jag en Bravo Plus-burgare och gav till hundarna, tack och lov brukar jag mosa till fodret med en gaffel...
Svar
17
· Visningar
19 426
Senast: Hast-hund
·
P
Övr. Barn En person jag känner har flippat ur ordentligt senaste tiden Vet inte om man ska kalla henne extremt överbeskyddande eller nåt :crazy...
Svar
2
· Visningar
963
Senast: pleasehelpme
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp