Fästingar!

E

elvisS

Hur gör ni för att få så lite fästingar som möjligt?
Min får vitlökspulver men han får ändå små-fästingar på mulen.Som tur är verkar det inte vara så många fästingar där han står nu(värmdö).
Insektsmedel biter väl inte på fästingar? I så fall,vilket använder ni?
 
Sv: Fästingar!

Jag använder Switch. Kanon bra....inte en fästing som sätter sig och vi vill inte få några fler fästingburna sjukdomar....
 
Sv: Fästingar!

Hej.

Jag häller på Switch på mina. Det håller väl inte borta fästingarna helt och hållet, men jag märker en minskning av dem iallafall.

Malin
 
Sv: Fästingar!

Är det medlet som man tar var sjätte vecka eller något liknande?
 
Sv: Fästingar!

Okej..kanske ska testa det alltså!:idea:
tacktack
 
Sv: Fästingar!

Jag har använt insektsmedel av egen recept med vitlök, och vissa sommrar har han även ätit vitlök. Han har inte haft en enda fästig förrän nu i vår (innan jag börjat bespruta honom ;)). Han har haft 5-6 fästingar på en vecka, helt otroligt. Men jag tror att det börjar gå över. Kanske våren är värst? Nu har han inte haft en enda. Om det beror på perioden/årstiden eller på vitlöken jag pudrat honom med vet jag inte.
 

Liknande trådar

Hästvård Undrar lite med antibitmedel som man lägger på trä som hästen inte ska bita på står ju att man inte tål att få det i ögonen men hur är...
Svar
1
· Visningar
161
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
1 697
Samhälle Finns det någon som har koll på hur det funkar att köpa Resplus-biljetter till små ställen. Jag kan se förbindelserna när jag söker i...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp