Fästingmedel

Fille

Trådstartare
Vilket är det bästa och minst giftiga fästingmedlet? Sjukt mkt fästingar redan men vill inte droppa nåt väldigt giftigt i nacken eller så!
 
Vilket är det bästa och minst giftiga fästingmedlet? Sjukt mkt fästingar redan men vill inte droppa nåt väldigt giftigt i nacken eller så!
Finns inget som är effektivt förutom fästingmedel som finns på apotek. Inget av de läkemedel gjorda för katter är giftiga, de är ju testade på katter.
Om du vill undvika spot-on så finns fästingtabletter att få via recept :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Någon som behandlat sin katt med Atopica kapslar? Vi har nämligen lite problem.. Katt behöver det pga pancreatit och enterit. Stått på...
Svar
7
· Visningar
328
Senast: Sol
·
Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 685
Senast: Ninnurur
·
Övr. Hund Jag drar mig tyvärr för mina skogsrundor numera pga alla fästingar. Jag vill helt enkelt inte dra med mig skiten hem så de hamnar på...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 353
Senast: Takire
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 476
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp