Fästingmedel

Wille

Trådstartare
Snart är säsongen för de jäkla krypen här. Vilket medel rekommenderar ni, som är snällt mot både hälsa och miljö?
 
Långhårig katt med ullig underpäls, en jäkel att hålla efter men t.o.m fästingarna går vilse i pälsen :rofl:

Innan jag upptäckte detta så hade jag fästinghalsband men jag vet inte om det funkade då det visat sig att pälsen fungerar som ett pansar.
Kanske inte så miljövänligt dock då de inte ska hålla/funka i flera år i taget.
 
Ok, min ulligaste katt har visat sig vara en fästingmagnet. Skulle behöva något medel. Halsband tror jag inte på då hon klär av sig sådant. Tips?
 
Idag kom Credeliotabletterna med posten. Till min förvåning så står det att det är tuggtabletter. Är det alltså meningen att katterna ska äta dessa frivilligt?
 
Idag kom Credeliotabletterna med posten. Till min förvåning så står det att det är tuggtabletter. Är det alltså meningen att katterna ska äta dessa frivilligt?
Ja, tydligen. Ena katten kom in och jag gav henne en halv portion mat med en tablett i. Hon åt upp rubbet :up:. Så himla smidigt!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag hörde på BBC nyligen att det är problem i brittiska nationalparker pga hundar, med fästing/lopp-medel typ SpotOn, som badar i sjöar...
Svar
15
· Visningar
776
Senast: BornAgain
·
Hästvård Hade ju hoppats att detta elände skulle ha dött nu, men ícke! hittade idag stora områden på min stackars häst som blivit ätit under sitt...
Svar
7
· Visningar
739
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Jag drar mig tyvärr för mina skogsrundor numera pga alla fästingar. Jag vill helt enkelt inte dra med mig skiten hem så de hamnar på...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 363
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag vill börja med att säga att jag velade mellan att lägga tråden här eller på Barn men landade i att det inte är bebisen som är den...
Svar
13
· Visningar
1 184
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp