Fästingsäsong snart, hur tänker ni göra för att undvika odjuren?

Nexgard till båda hundar imorse! Sambons ska få Bravecto. Hennes hund väger 13 kg och brukar få en halv tablett för 10-20 kg var tredje månad. Fungerat bra alla år tidigare.
 
Brukar inte ha något eftersom det är väldigt sällan hundarna får fästingar. Och jag vet att det kan räcka med en men det är en avvägning.

Tidigare har jag provat både Bravecto, Frontline och Scalibor. Tiken som hade Scalibor var en fästingmagnet. Hon hade fler fästingar med halsbandet än hanen hade helt utan fästingmedel.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag insåg att sommaren är på ingång och därmed kommer våra vänner fästingarna snart att göra sig påminda. Jag kommer vara...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 337
Senast: __sofia__
·
Hundträning Tänkte skapa en ny tråd för dom som tränar bruks då den gamla inte var uppdaterad på så länge. Egentligen så tränar jag inte så mycket...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 532
Senast: Carolininen
·
Katthälsa Vad finns det för alterativ för katt egentligen? Jag bor i en helt vansinnigt fästingtät del av Sverige, dessutom har vi mycket...
Svar
3
· Visningar
679
Hundhälsa Hur ser det ut på fästingfronten i år? Vad har din hund för skydd? Var i landet bor du? Mina hundar har hittills i år haft två...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp