Fästingskydd för katt?

Hazel

Trådstartare
Vad finns det för alterativ för katt egentligen?

Jag bor i en helt vansinnigt fästingtät del av Sverige, dessutom har vi mycket fästingburna sjukdomar här. Innan jag flyttade hade jag scalibur halsband på min hund, funkade utmärkt! Sen flyttade vi hit och jag plockade upp till 10 stycken per dag med scalibur..

Katten fick frontline första året men jag tror ärligt talat jag hade kunnat hälla florsocker på katten och fått ungefär samma resultat, förra året fick hon något som egentligen va för öronskabb (som hon hade då) men även skulle va bra mot fästingar. Samma sak där, hjälpte inte ett dugg.

Hunden får nu Bravecto tablett men finns det något liknande till katt? Vet att katter inte är lika utsatta av just fästingsjukdomarna men det är ju inte kul att va helt full med fästingar hela sommaren heller..
 
Det finns Bravecto till katt. Av de djurägare jag har frågat så har alla varit väldigt nöjda, stor skillnad mot frontline och andra preparat med fipronil.
 
Det finns Bravecto till katt. Av de djurägare jag har frågat så har alla varit väldigt nöjda, stor skillnad mot frontline och andra preparat med fipronil.

Tack! Såg att det inte va tablett till katt, kanske var därför jag inte hittade det när jag letade :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag insåg att sommaren är på ingång och därmed kommer våra vänner fästingarna snart att göra sig påminda. Jag kommer vara...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 464
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Jag velar lite angående hur jag ska göra med fästingmedel till hundarna, förra året hade jag frontline som funkade bra till Nike och...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 846
Senast: Viva
·
Katthälsa Jag har precis tagit över en katt från det lokala katthemmet och hon kommer vara ute mycket. Vi har supermycket fästingar här och till...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: France
·
Hundhälsa Har alltid haft fästinghalsband på hunden och det har funkat bra, plockat några fästingar per säsong och men inte mer. För 2 veckor...
2
Svar
26
· Visningar
3 974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp