Fågel som skriker VÄLDIGT högt?

bettysmatte

Trådstartare
Jag undrar vad det är för fågel jag hör. Det händer bara att den låter när det är mörkt (morgon eller kväll). Den låter med kortare skrik och sedan emellanåt längre blodisande varianter. Högljudda och rätt ljusa skrik. När jag googlar får jag för mig att det skulle kunna vara en kattuggla, men ingen av ljudklippen som jag lyssnar på passar riktigt in. "Min" fågel är liksom mycket kusligare än så.... (det kanske är ett spöke jag har på tomten :nailbiting::D ) Vad tror ni att det är för något??
 
Jag undrar vad det är för fågel jag hör. Det händer bara att den låter när det är mörkt (morgon eller kväll). Den låter med kortare skrik och sedan emellanåt längre blodisande varianter. Högljudda och rätt ljusa skrik. När jag googlar får jag för mig att det skulle kunna vara en kattuggla, men ingen av ljudklippen som jag lyssnar på passar riktigt in. "Min" fågel är liksom mycket kusligare än så.... (det kanske är ett spöke jag har på tomten :nailbiting::D ) Vad tror ni att det är för något??
Det kan inte vara rådjur?
 
Jag undrar vad det är för fågel jag hör. Det händer bara att den låter när det är mörkt (morgon eller kväll). Den låter med kortare skrik och sedan emellanåt längre blodisande varianter. Högljudda och rätt ljusa skrik. När jag googlar får jag för mig att det skulle kunna vara en kattuggla, men ingen av ljudklippen som jag lyssnar på passar riktigt in. "Min" fågel är liksom mycket kusligare än så.... (det kanske är ett spöke jag har på tomten :nailbiting::D ) Vad tror ni att det är för något??

Spillkråkan tycker jag kan vara väldigt kuslig i sina skrik, men den är mycket gällare än kattugglan så vet inte riktigt om det passar in. De är rätt ljudliga dagtid dessutom, eller "våra" är åtminstone det. 😄
 
Grävling kan ha många ljud för sig. Snörvlar, fräser, skriker, grymtar o morrar i olika tonlägen.
 
Fast det här tycker jag är typiskt mysiga små uggleljud? ☺️
Jo, men det är en timme :D och det är olika högt och olika skrikläten :) Men kan även vara jorduggla då. Annars är kattuggla det som många skådaer brukar hänvisa till, samma som rovfåglar som flyger över åkrar och vägar som ALLA skriker oooo titta en ÖÖÖÖÖÖRN. Det är till 99% en ormvråk :D
 
Slagugglan ser ut att ha varit inspiration för den här emojin 🥺
Screenshot 2022-09-23 at 17.57.01.png
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 079
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 609
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 616
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Shit vilka dagar, I Tisdags em blev Sebbe biten av en hugggorm. Jag såg aldrig när det hände, men vi var ute och gick som vanligt...
Svar
8
· Visningar
1 369
Senast: hasselby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp