Fågelläten?

tanten

Trådstartare
jag har flyttat ut till en mycket fågelrik plats. Stugan är omgiven av löv och barr och jag har massor av fåglar överallt.

Jag är urkass på fåglar. Känner igen ett fåtal och lätena är jag helt renons på. Fågelboken kommer fram allt som oftast.

Finns det någon bra sida på nätet som har läten?

(App till mobilen är uteslutet eftersom min mobil är en billighetsvariant som saknar utrymme för annat än det mest nödvändiga).
 
Sv: Fågelläten?

hyper.org

Än har invasionen av flyttfåglar inte riktigt kommitté igång, så det ska vara lätt att identifiera fåglar nu! Såvida du inte bor i tex Skåne/Öland etc som ligger före resten av landet.
 
Sv: Fågelläten?

hrm??

När skriver in det kommer jag till en blank sida. Är det inloggning eller saknas det någon del i adressen?
 
Sv: Fågelläten?

Sidan är nere.

Sen finns det något från SR i stil med "dagens fågel" eller något sådant.
 
Sv: Fågelläten?

Inte svar på din fråga, men... det finns en jättebra bok med läten. Dels är det vackra bilder och beskrivningar av 150 svenska fåglar och dels ljud till varje fågel. Oväntat bra ljud, faktiskt. Praktiskt om man inte vill/kan ha igång datorn.
 
Sv: Fågelläten?

Det finns en bok som heter fågelsång, som man dels kan se bilder på fåglarna, läsa om dom, OCH trycka på en knapp och få höra fågelsången.
Den är hemskt smidig, för flera gånger har vi tagit ut den och spelat upp lätet, och den verkliga fågeln har svarat:)

* Jenny *
 
Sv: Fågelläten?

Den boken är bra, vovven lyssnar intresserat med huvudet på sned när vi trycker på knapparna.
 
Sv: Fågelläten?

Den finns i två format, en av dem är lite mindre för att ha med i fält.

hyber skulle det heta det jag länkade till, visst skrev jag hyper? Hur som helst verkar den nedplockad i alla fall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp