Bukefalos 28 år!

Fågeltråden

F

Fozzie

Tyckte det var dags för en liten fågeltråd här :)
Vet att det finns åtminstone några fågelägare.

Så alla fågelägare, visa upp era små och stora!

Själv har jag två undulatpojkar, Sigge och Ville!
När den stora buren har kommit kan det mycket väl hända att de får varsin flickvän också :)

Sigge är en ljusgrön gråvinge opalin och Ville är en grön standard.
Båda två har jag tagit hand om då de var oönskade och jag har fastnat helt för dessa små illbattingar! Har aldrig haft ett roligare smådjur än undisarna faktiskt.

Ville fluffar sig på gardinstången!
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos..._425756509647_568189647_4634158_5322192_n.jpg

Ska fixa en bild på Sigge också.
 
Sv: Fågeltråden

Tyvärr har jag ingen bra kamera = de bilder jag tar på fåglarna blir förskräckliga så jag bidrar icke med bilder. Men jag har 13 sebrafinkar här hemma, honor, hanar, olika åldrar och färger =)
 
Sv: Fågeltråden

Oh zebrorna är så fina! :love: De har så härliga ljud för sig med har jag för mig.
 
Sv: Fågeltråden

Putt putt säger jag!
Jag har inte själv fåglar(inte än iaf:angel:) men jag är väldigt intresserad av dem. Och har tidigare haft undulater. Kom igen och visa och berätta om era små liv :)
 
Sv: Fågeltråden

*kl*
Jag fick en dvärgpapagoja i somras som heter Rut, en rosenhuvad liten social tjej :)
 
Sv: Fågeltråden

Här hemma finns två skrattduvor och 4 zebrafinkar.

Skrattduvorna Herpes (ash) och Virus (vit) hjälper mig städa golvet :)
herpes11.jpg


Här är Ove, min gråa skönhet
ove2-1.jpg


Andra grabben, Snyggve, min kära pingvin som jag hade turen att hitta på zoo. Pingvin är min stora favoritfärg så lyckan var förstås total, och sjunger finare än finast gör han också! :love:
snyggve2.jpg


Och så flickorna, Gomorra (svartkindad lightback) och Göka (fawn pied)
gka-2.jpg


Ska bygga voljär är det tänkt, då blir det definitivt fler zebror och så hoppas jag på gouldsamadiner, fjärilsfinkar och lite annat smått och gott. Funderar på några kinesiska dvärgvaktlar också, får se hur det blir med det :)
 
Sv: Fågeltråden

Mjeae, beror på vad man räknar som tam. De är inte rädda eller så, kommer gärna och sätter sig på en ibland, men vill inte att jag pillar på de.
Bortser man från att duvskit överallt är rätt störigt så är det goa djur! :D
 
Sv: Fågeltråden

Hej Hopp !

I morron hämtar vi hem vårat avelspar i Underlatväg och idag ska vi bygga deras bur... det ska bli så mysigt med underlater, då de var 100 år sen sist man hade... :d bilder kommer i morron :idea:
 
Sv: Fågeltråden

Nu har vi äntligen fått hem dom små liven.... :laugh: Honan är 6 mån och hanen är 2 år och dom är så förälskade i varandra o pussas o myser hela tiden, o han klättrar på henne mellan åt.... holk finns i buren.. :angel:


i40733216._szw1280h1280_.jpg.jfif



i40733230._szw1280h1280_.jpg.jfif
 
Sv: Fågeltråden

Nja dom är inte riktigt tama ännu, men det kommer, hihihihi, :idea:

har inga fler bilder idag o erbjuda men i morron blir de mer fotandet.....:love:
 
Sv: Fågeltråden

Okej, det är ju så roligt att göra fåglar handtama tycker jag! Att få se framsteg hela tiden! :D

Ja jag väntar! :P
 
Sv: Fågeltråden

ja visst är det de, ååå underlater är ju lätta att jobba med, :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp