Fågelunge!!!!

T

Trassel_tösen

Vi har två kanariefåglar hemma som fick en liten unge igår på julafton. Vi har inte sett att mamman har matat sin unge, ska hon inte det? Vad ska fågelungen äta?
Det ligger ett till ägg bredvid ungen i boet som inte har kläckts en. Är det normalt med en kull på bara två ägg?
Snälla hjälp oss!
Mvh Louise
 
Varför satte ni ens in ett bur när ni inte ens vet någonting om häckning? :mad: En kanariefågel brukar få cirka fyra ägg, men ibland så blir det fler, ibland så blir det mindre. Jo, mamman ska mata sin unge om allt står rätt till.

Hackat hårdkokt ägg och grönfoder.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: MayGrace
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 719
Senast: Badger
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 130
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 936
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundhantering
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp