Fagerbett!

Okänd

Trådstartare
Vad tycker ni om fagerbett? Vilket/vilka bett rider ni på? Hur är hästen att rida? :banana::)


Jag tycker det är intressant med bett, har dock ingen häst utan bara är nyfiken...
 
Jag vet inte från egen erfarenhet men saker jag fått höra från folk på mitt stall som använder fagerbett eller bara har uttryckt saker om Fagerbett (ingen aning hur mycket sanning i detta):

- De är små i storlek så om hästen har 10.5 vanligtvis är det 11.5 i fager

- typ hälften av fagers bett är ej godkända för tävling

- alldeles för dyra

- dålig kvalitet / skulle aldrig våga använda ett delat fagerbett


Själv funderar jag på att köpa ett Jamila islandsstångbett, version 2 (version 1 var ej godkänd för tävling).
 
Jag har en häst som gärna inte tar stöd på bettet, men har lyckats hitta ett Fagerbett han är toknöjd med.
 
Jag gillar Fagers bett, uppskattar att de har så himla många olika varianter att välja mellan. De jag provat har funkat helt ok på min häst.
 
Min häst gillar deras titanbett, han vill ha tunna och lätta bett. Han har tvådelat, tredelat, pelham och kandarbett. Jag köper dem begagnade, då blir det inte så dyrt.
 

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 739
Utrustning Fick med en massa extra remmar med tränset och gissar att det är remmar för att kunna rida bettlöst? Tänker jag rätt? Har inte hunnit...
Svar
2
· Visningar
456
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
977
Senast: tuaphua
·
Utrustning Nu har Micklemtränset funnits i ett antal år och provats av många. Jag har inte testat än, men är nyfiken på hur ni upplever tränset...
2
Svar
22
· Visningar
1 891
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp