Fairfield Bett

Karoliten

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av Fairfield bett från Hööks?Det med iron sweet.Hur fungerar de.Postiva alt negativa upplevelser?
 
Någon som har erfarenhet av Fairfield bett från Hööks?Det med iron sweet.Hur fungerar de.Postiva alt negativa upplevelser?

De flesta hästar gillar bett med sötmalm. Om det är det bett jag tror så hade jag bara varit noga med att kolla så att det inte blir någon glipa där läpparna/kinderna kan klämmas mellan mundelen och bettringen. Jag har ett liknande bett men i stångbettsvariant och där kände jag igenom ett helt mässutbud av bett innan jag hittade ett (av billigare sort) som jag ansåg inte hade någon klämrisk. De andra hade mer glapp och min häst har rätt stora läppar och jag blev rädd att det skulle finnas en klämrisk.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
774
Senast: Linda_A
·
Utrustning Jag såg att Hööks har en tömkörningsgjord av märket Fairfield som påminner om Tärnsjös tömkörningsgjord. Är det någon som har den eller...
Svar
10
· Visningar
1 315
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 038
Senast: tuaphua
·
Utrustning Lite konstig rubrik, men jag ska förklara. Rider hästen med tredelat med fasta ringar. Jag upplever att bett med fasta ringar ofta...
Svar
10
· Visningar
1 139
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp