Faktabok (för vuxna)?

Cam

Trådstartare
Jag skulle vilja skaffa en faktabok om hästar, skriven för vuxna och i gammalt hederligt format (dvs. inte digital). Är ute efter en bok som primärt berör hästen som djur, fysiologi osv, på en grundläggande nivå. Egentligen är jag inte intresserad av att den innehåller t.ex. träning eller hästraser, men kanske svårt att hitta något helt utan sådana inslag?

Skulle vilja ha en modern och grundläggande bok men tycker att det är svårt att veta vad en får när en bara läser en beskrivning på valfri nätbokhandel. Tar tacksamt emot tips!
 
Jag tänker direkt Hästhållning i praktiken men blir osäker på om den har de saker du menar. Inte tittat i boken på många år nu, men jag har någon form av minne av att det finns kapitel om fysiologi osv utöver hantering av hästen.
 
  • Gilla
Reactions: Cam
Tack för svar! @MiniLi: Den måste många ha blivit tipsade om för den verkar vara slutsåld exakt överallt! (Fanns inte på biblioteket heller när jag kollade).
 
Tack för svar! @MiniLi: Den måste många ha blivit tipsade om för den verkar vara slutsåld exakt överallt! (Fanns inte på biblioteket heller när jag kollade).

Om du går in på antikvariat.net och söker på den så finns det två exemplar till salu, det ena från år 2000 och den andra från 1995 iallafall i skrivande stund.

https://www.antikvariat.net/sv/search/%22H%C3%A4stens+biologi%2C+utfording+och+avel%22+?bookseller=all&letter=all&product_group=all&period=all&currency=SEK
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp