Fakturering

Svarta Sara

Trådstartare
Har enskild firma så skickar fakturor när jag dömer och när jag har lektioner. Har tills nu haft Bokio, smidigt när man kan spara kunder samt hålla koll på faktruror. Nu ska det börja kosta minst 299kr i månaden och det är jag inte så sugen på 😉
Någon som kan tipsa om något annat program !?
 
Är det bara fakturering du är ute efter, eller fakturering + bokföring? Bra program är inte gratis så du får nog räkna med det priset, åtminstone om du ska ha fakturering + bokföring. Kolla exempelvis Fortnox eller Visma.
 
Är det enbart fakturering du behöver eller även ett bokföringsprogram? Fakturan.nu har jag använt vid enstaka fakturor, har speedledger som bokföringsprogram (går att köpa till faktura, men då jag skickar så få har jag inte kollat vad det kostar).
 
Har enskild firma så skickar fakturor när jag dömer och när jag har lektioner. Har tills nu haft Bokio, smidigt när man kan spara kunder samt hålla koll på faktruror. Nu ska det börja kosta minst 299kr i månaden och det är jag inte så sugen på 😉
Någon som kan tipsa om något annat program !?
Jag använder en enkel fakturamall i Excel/Kalkyl, men det är nog inte lika smidigt om man har massor av fakturor. Har ganska få, de flesta betalningar in sker på annat vis.

Provade något program för länge sedan men fick aldrig det att bli som det skulle med alla dessa tre momssatser, som hyfsat ofta förekommer på en och samma faktura.
 
Jag använder Wrebit i min lilla enskilda firma. Det är en kostnadsfri mobilapp för bokföring och fakturering.
 
Jag har varit nöjd med faktureringen från Bokio, så det är trist att de tar bort gratis versionen. Tycker dock bokföringen är sisådär men har vant mig. Fick ett samtal från Bokio igår, tydligen fryser de allt 1 okt, dvs det går inte ens att exportera SIE4 fil, om man inte betalar. Rätt trist med så kort varsel, tycker jag.

Någon som använt Enkelbok (eller Visbok)? Spontant verkar det helt okej. Saknar dock spårning av faktura samt att kunna redigera i artikelnamnet när man skapar fakturor.
 
Jag har Doer för fakturor, tycker att det fungerar bra men vet inte hur bokföringen är. Vet att många bytt från Bokio till Doer nu.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 944
Senast: kolblakkur
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 326
F
Juridik & Ekonomi Jag har mycket liten erfarenhet av att ta lån men nu har sambon och jag stött på så pass mycket patrull i senaste låntagarsvängen att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 074
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 021
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp