B

**BORTTAGEN**

Mitt sto som är utlånat är betäckt med Falleur. Någon med erfarenhet av vad han nedärver vad gäller det mesta. Undrar oxå om någon har erfarenhet av stationen där han står.
Tacksam för svar! /Loppan :bump:
 
Jag arbetade i ett stall i Huddinge under 97/98, där det stog två 1 års ston efter Falleur, den ena var vacker som en vårdag, lugn och trevlig och den andra såg ut som en älg och rymde hela tiden. Totalt olika i alla fall, Falleur är en av mina HBL favoriter!

Blomman
 
Vad är det som gör honom till en av dina favoriter?
Nyfiken.. :)
/Loppan
 
Jag har inga erfarenheter om just Falleur, men en avkomma står på Ekerö RS där jag rider, hon heter Fayette, ett väääldigt snällt skäcksto. Jag har en känsla av att han lämnar bra avkommor, Falleur.
 
Falleur har flera avkommor som tävlar körning, Tomas Eriksson har ett par stycken. Och det krävs ju bra temperament för att passa till det.

Har bara stiftat närmare bekantskap med en Falleuravkomma, och den verkade vara en väldigt hygglig och bussig häst.

Tror nog det kan vara ett bra val för att få avkommor som är vettiga i skallen!
 
Min kompis fick ett hingstföl e. Falleur 2002. En långbent unge med roligt huvudtecken precis som far sin, brun som många Falleur avkommor. Modern är ett fullblodssto. I regel blir Falleur avkommro ganska stora har jag hört.
 
Jag började rida in en hingst (född 1996) e. Falleur. Brun utan tecken, men med vit svans (inte helt ovanligt hos Falleur-avkommor! :) ). Sen såldes han till en av mina kompisar, som har kvar honom fortfarande. En mycket snygg häst, tre helt okejj gångarter, hoppar även bra. Har vinster och placeringar upp till LA dressyr, men dom siktar på MSV iår tror jag.
 
När jag läste om skäckavkomman lite längre upp blev jag tvungen att tillägga att den jag skrev om var undan ett skäcksto, och blev ändå brun utan tecken. Året efter betäcktes samma sto med en skäckhingst för att hon skulle få en skäck. Då blev det en svart med en strumpa... :D Så det kan gå!
 
Jag har ett sto e. Falleur - Brisad född -98. Väldigt lik Falleur med strumpor, bläs och vitt i svansen. Hon har ett kanon temprament men har varit sent utvecklad och växte nästan en decimeter från det hon var tre och halvt till fyra och halvt. Är idag omkring 170 hög. Dressyr är väl hennes starka sida men när hon väl fått kläm på vad hoppning är så fungrerar det också borde kunna gå medelsvår i framtiden men troligen inte högre.
 
Härligt! Med stora avkommor menar jag.. ;) Mitt sto är en fullblodsdam på 1,70, det kan säkert bli bra.. :)
 
Kul att läsa om era erfarenheter om denne hingst! Det verkar som det är ett bra val. Mitt sto har ett supertemperament så det blir nog en bra fölis.. Jag får vackert vänta till nästa vår innan det är dags för mig att välja hingst..Suck. :crazy:
/ Loppan :bump:
 
Hej
Har en tvååring efter Falleur! Han är jättefin, Mycket bra skritt och trav. Han är mörkbrun med bläs och 4 strumpor och ädel. Kanontemperament. Är hingst fortfarande men inte ett dugg hingstig. Här kommer en bild på honom från i sommras. Han är nu ca 161 cm.
Front Line

Ta bort http://

Mvh Hanna
 
Jättefin är han! Härlig färg och teckning! Tack för infon!
/Loppan :bump:
 
Min vallack är bara 153cm...
Världens snällaste och cool för det mesta.
Fint steg och så älskar han att hoppa, tränar upp till 1.10, hoppat enstaka hinder på 1.20 och det är väl ok för att vara så liten.
Löshoppade idag, han hoppade sex varv på raken medan jag bara stod i mitten och skrattade, fast då var det inte så högt. :D
Det är han på bilden, visst är han söt?!
 
min tränares kompis har en valack e falleur, han är stor och brun, tevlig och snäll. har väl inte så himla stor kapacitet för dressyren som han används till, han är rätt medelmåttig om man säger, och andra falleuravkommor jag hört talas om är inte heller några "stjärnor". men finns det principfall så finns det undantagsfall också.
valacken har opererats i hasen för lösa benbitar eller något har jag för mig, vet inte vilket blod det kom ifrån dock.
 
Min pålle (född 92) är efter Falleur. Jag har haft honom sen han var 4. Det är en häst som blev väldigt sent utvecklad, kändes som om man satt på en treåring när han var fem och han var nog inte färdigvuxen(170 cm) förren han var sex år.
Det är en bra allroundhäst han har helt ok gångarter (tävlar LA men siktarpå medelsvår) och älskar att hoppa,det kan ioför sig komma från mamman som var svårklass hopphäst.
Min häst har ungefär samma teckning som pappan; brun, vit bläs och vita strumpor bak.
 
Sv: Falleur

Jag har ett sto efter Falleur. Hon är relativt liten, 158 cm och en väldigt nätt liten dam. Temperament har hon så in i vassen, ganska bitchig faktiskt. Men steget är mkt bra, mellantraven får hon minst 8:or för på tävlingar. Vad jag har hört så lämnar han mycket bra avkommor med bra psyke.
 
Sv: Falleur

knapplån:
OBS! detta är en flera år gammal tråd som poppat upp igen! :D

Vill bara påminna om att det INTE är tillåtet att diskutera stationen där hingsten står...
 
Sv: Falleur

Varför får vi diskutera hingstar men inte stationer:confused:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! Jag undrar om det är någon mer 15 åring som är intresserad av att gå Wången islandshäst, men kanske bor långt ifrån skolan?🤔...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Blossom
·
Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
915
Övr. Katt Hejsan! Jag har under 2 veckor försökt göra en könsbestämning på mina två kattungar. Dock har jag inte lyckats trots att jag kollat på...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Joel
·
Avel Hejsan! Jag har googlat runt och runt som en tok men blir verkligen inte klok för står olika precis överallt. Så tänkte jag provar...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp