Falskt Instagrammail?

Whisperia86

Trådstartare
Fick mail från Instagram om att jag hade problem med att logga in och sen en länk för att återställa lösenord? Klickade inte men mailet såg äkta ut. Är det fler som har fått eller har någon försökt ta sig in på min Instagram? Har aldrig själv loggat ut den sen jag skaffade den för ca 4 år sen
 
Fick mail från Instagram om att jag hade problem med att logga in och sen en länk för att återställa lösenord? Klickade inte men mailet såg äkta ut. Är det fler som har fått eller har någon försökt ta sig in på min Instagram? Har aldrig själv loggat ut den sen jag skaffade den för ca 4 år sen
Maila o fråga?
 
Det första jag brukar göra om det inte är uppenbarligen fake är att kolla avsändaren, oftast är det någon konstig email om det är fake. Oavsett vilket så är det bättre att gå direkt till instagram.com eller vilken sida det nu gäller och göra det snarare än att klicka på länkar i emails.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har fått ett mail om att facebook mottagit en begäran om att återställa mitt lösenord, och en kod i mailet. Jag har ju som ni kanske kan...
Svar
12
· Visningar
531
Senast: tgd
·
Kläder & Bli fin Jag kan inte logga in på kontot och har nu begärt nytt lösenord många gånger. Redan för flera veckor sen gjordes det första försöket...
Svar
3
· Visningar
593
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 216
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag fick notis och mail om att någon försökt logga in på min Facebook. Vad gör jag? Fishing, göra inget? Eller vad...? Aldrig fått...
Svar
11
· Visningar
1 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp