Falsterbo Horse Show: ”Vi vet inte vad vi kan erbjuda 2021”

"Snälla, ge oss något att förhålla oss till, så vi har något att jobba för." Så skriver bland annat Falsterbo Horse Shows vd Jana Wannius i en uppmaning till kulturministern. Det är oklarheten i coronarestriktioner som gör att det är svårt att planera för Falsterbo Horse Show 2021.
 
Men alltså!! Jag blir så trött sånt här gnäll! Fattar folk inte att Regeringen och FHM inte har ett kristallkula som kan se in i framtiden?! :confused: O_o
Word!

Att kunna sia om 2021 i det här skedet är ju omöjligt och att organisationer som t.ex Tokyo 2020 och som här Falsterbo Horse Show envist klamrar sig fast i att de ska arrangera sina event känns inte direkt verklighetsförankrat.

Jag bor inte i Sverige men min uppfattning är att "ryttarkollektivet" stundtals betett sig rätt illa och väldigt mycket som bortskämda ungar gällande det här med corona. I min del av världen förbjöds tävlingar tidigt i våras. Men.. eftersom träningar fortfarande var tillåtna blev plötsligt ALLT omskrivet till pay-and-jumps och liknande.

Det spelade liksom ingen roll att vi alla blivit tillsagda att stanna hemma, hästar lastades och reste land och rike runt för dessa "smygevents". Vilket fått mig och många med mig att inse att dessa personer garanterat även lastar sina hästar och åker och tränar och tävlar när de har rhino och andra hästsjukdomar hemma i stallet. Det är liksom bara me, myself and I som räknas 🙄
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Kampen om ryttarna blir hårdare när tävlingarna i världen blir fler. På Falsterbo Horse Show saknas två av Sveriges stjärnor. För att...
Svar
0
· Visningar
703
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Bara dagar innan öppning när Falsterbo Horse Show ska slå upp portarna för hundratals besökare har arrangörerna fått tänka om helt...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
743
  • Artikel
Hästnyheter "The show must go on", skriver arrangören bakom Falsterbo Horse Show på Facebook. Förutom att annonsera kvalstarten inför det försenade...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp