Bukefalos 28 år!

Falsterbo Hunting 2007!

B

Binsan

Eftersom alla intresserade ryttare på msv fälttävlan/hoppnivå kan anmäla sig (och hoppas på att få vara med) till Falsterbo Hunting så vore det ju kul å veta om någon är har skickat in en anmälan....:angel:

det döljer ju sig en å annan landslagsryttare här.....;);)
 
Sv: Falsterbo Hunting 2007!

:crazy:Det skulle ju vara, om det döljer sig ngn som har "ett helt gänge" med hästar gömt i byrålådan:D
Tror inte att de seriösa vill offra sina hästar på ett sådant(visserligen roligt& publikfriande)spektakel.Det är verkligen fart & fläkt över det inslaget.Skitkul att sitta i TV soffan och önska att man fick stå på bästa åskådarplats:rofl:Men en egen häst,nej:(
 
Sv: Falsterbo Hunting 2007!

har lämnat in intresse men är inte säker på att jag kommer rida om jag blir uttagen, har ett mildt bett i banhoppningen som aldrig fubkar i terrängen och väldigit skarpt i terrängen som inte funkar i hoppningen så jag får se hur det blir.
 
Sv: Falsterbo Hunting 2007!

:crazy:Det skulle ju vara, om det döljer sig ngn som har "ett helt gänge" med hästar gömt i byrålådan:D
Tror inte att de seriösa vill offra sina hästar på ett sådant(visserligen roligt& publikfriande)spektakel.Det är verkligen fart & fläkt över det inslaget.Skitkul att sitta i TV soffan och önska att man fick stå på bästa åskådarplats:rofl:Men en egen häst,nej:(

Men man rider väl efter hästens förmåga. Man startar ju inte om man inte tror att hästen klarar det. :confused:
 
Sv: Falsterbo Hunting 2007!

:angel::angel:..skall försöka mig på en förklaring hur jag tänker.
Visst, alla har intensionen(förhoppningsvis)att rida efter sin hästs förmåga.Men just den här typen av tävling,gör att den lilla :devil:på högra axeln mer än gärna viskar;FORTARE,FORTARE och omdömet är som bortblåst.Men visst,kul har de med besked.DET går inte att ta miste på. Du vänder dig till bl.a landslagsryttarna som döljer sig på forumet.Och de är inte vad jag vet,speciellt laddade för en karriär på
Falsterbo Hunting.Av bl.a den anledningen att den ligger MITT I deras egna tävlings säsong.
 
Sv: Falsterbo Hunting 2007!

Buhu!!!
Vill ju rida där igen...
Kan aldrig mer åka till Falsterbo utan att rida. *snyft*
Vill absolut inte veta om någon tänker rida i år....(avis så de ryker om de)
 
Sv: Falsterbo Hunting 2007!

Jag skulle aldrig komma på tanken faktiskt :crazy: tycker att huntingen spårat ur mer och mer....pinsamt att se på faktiskt, och ännu värre att oinvigda tror att det är fälttävlan - tro fan då att folk tycker att det verkar komplett livsfarligt och att ryttarna (vi) saknar självbevarelsedrift :crazy:
 
Sv: Falsterbo Hunting 2007!

Jag som har ett (till) mellanår :angel: skulle kanske kunna tänka mig att ta ut Hille, jag har dock inte anmält mig, egentligen skulle B-T passa bättre eftersom hon är mer rädd om sig i hoppningen men jag vill inte riskera hennes psyke just nu Hille däremot har ju ett psyke av stål och skulle inte nämnvärt bry sig om ståhejet.
 
Sv: Falsterbo Hunting 2007!

Så himla många landslagsryttare hittar man inte här (som är aktiva skribenter iaf) och det är väl bara att titta i startlistorna från tidigare år för att se att förvånande många tagit ut sina topphästar så jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt med den här tråden?
 
Sv: Falsterbo Hunting 2007!

<--- Svarta faran är anmäld, får se om han kommer med. Många intresserade i år sa Ragnar, annars brukar de ju ha svårt att få folk att ställa upp.
 
Sv: Falsterbo Hunting 2007!

:angel: Svarade bara på inlägg som lämnats i tråden,som Binsan startade.Kul med nya trådar,för den delen:banana:
Ja´det är lite så jag känner...förvånande många av toppryttarna som förut startat.Svårt att inte hålla tummarna,även om jag vidhåller att det är en risk mitt i tävlingssäsongen.
Man "skiter ju inte pengar,och det regnar inte manna/hästar från himlen" vilket kanske vore enklare för alla satsande fälttävlansryttare.Sportens art är mkt krävande på alla vis.:smirk:
Det fina i Kråksången är väl iallafall att vi kan dryfta våra tankar på detta forum.Kul tycker jag:)
 
Sv: Falsterbo Hunting 2007!

fast 60 000 kr i första pris vinner man ju inte i en vanlig fälttävlan i sverige...:angel:

60000 är ju ett ganska gott resebidrag till andra tävlingar + att man kanske vinner publikens hjärta och därmed kanske även en sponsor...:o

fälttävlansryttarna varken syns eller hörs kanppt, förutom de största stjärnorna som alltid levererar eller har hästar till mästerskap..

Baryard slog ju igenom som tämligen okönd i skandinavium...;)

jag tycker att man få offra sig lite för att visa att man finns, det är ju spännande att se på och Keymaster presterade ju inte direkt dåligt i VM han gick ngr veckor efteråt....:angel:
 
Sv: Falsterbo Hunting 2007!

Jag håller med dig. Och man behöver ju faktiskt inte idiot-rida, med en bra terränggalopp kan man komma rätt långt. :)
 
Sv: Falsterbo Hunting 2007!

Håller med. Jag tycker inte att det är ett så stort riskmoment med Huntingen. Snarare så är det ju bra tävling för de hästar som skall gå lite :D
 
Sv: Falsterbo Hunting 2007!

fast 60 000 kr i första pris vinner man ju inte i en vanlig fälttävlan i sverige...:angel:

60000 är ju ett ganska gott resebidrag till andra tävlingar + att man kanske vinner publikens hjärta och därmed kanske även en sponsor...:o

fälttävlansryttarna varken syns eller hörs kanppt, förutom de största stjärnorna som alltid levererar eller har hästar till mästerskap..

Baryard slog ju igenom som tämligen okönd i skandinavium...;)

jag tycker att man få offra sig lite för att visa att man finns, det är ju spännande att se på och Keymaster presterade ju inte direkt dåligt i VM han gick ngr veckor efteråt....:angel:

den TOTALA vinst summan är 60 tusen , 30 tusen i första pris inte fy skam det heller.

Nåja tämligen okänd var ju inte malin när hon slog igenom då kommer man inte till scandinavium möjligtvis tämligen okänd för den övriga allmänheten
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 542
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 686
Senast: Saigon
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 780
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 237
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp