Falsterbo....

Wilfa

Trådstartare
Nu är det snart dags igen! Vad står på din inköpslista? På min står snyggt tävlingsträns, dressyr. Skulle jag råka hitta välsittande kavaj till rätt pris också kan det vara tänkbart.
 
Luddskydd är ett måste, sedan tror jag att det kanske blir något schabrak med lindor :up: Skulle även behöva ett par vita benskydd till tävling. Jag får se vad jag hittar, har sett till att spara ihop lite pengar just för Falsterbos skull. :d
 
Ska titta efter dressyrschabrak, boxskylt och lädergrimma med graverat namn. Dock brukar jag vara ganska dålig på att shoppa, så finns en risk att jag inte köper något alls :o borde även kolla efter hjälm, med tanke på hur svårt det är att hitta en som passar mitt huvud
 
Jag tänker mig testa ett par hjälmar (CO ElumenAyr och ett par One K om rätt modeller finns), kavajer och ev. köpa ridhandskar. Hittar jag rätt dressyrschabrak (mörkblått utan kontrasterande passpoal av lite finare kvalitet) kan det bli ett sådant. Kanske ett par sporrar/sporremmar. Jag är lite av en fyndare, så vi får se om det finns några lockande erbjudanden :p
 
Nu är det snart dags igen! Vad står på din inköpslista? På min står snyggt tävlingsträns, dressyr. Skulle jag råka hitta välsittande kavaj till rätt pris också kan det vara tänkbart.

Exakt ingenting. Köpte en ny häst för några veckor sedan och shoppade nytt direkt. Eftersom hästen egentligen var över min budget så kommer jag nog inte ens gå på Falsterbo i år för att spara in pengar :D

Fast nu när jag tänkte efter skulle jag nog vilja ha ett par ljusa ridbyxor, typ i ngn beige nyans. Och ett fancy dressyrpö med gelhandtag. :D
 
Jag ska mest leta gratisprover av foder, ställa upp i div tävlingar och lotterier och kolla tävlingarna ^_^.
Har för mycket grejor så blir ingen stor shopping mani här :p, enda jag gett mig tillåtelse att leta efter är ett par mjuka damasker.
 
Har orimligt mycket hästsaker med tanke på att jag inte ens har en egen häst, och då har jag ändå rensat bort huuur mycket saker som helst.

Men finns ett par saker på villhöver listan;
- Ny ridhjälm (svart, har en blå men bytt färg på kavajen..) lutar åt en Samshield eller
- Nya tävlingsboots
- Ridvantar

Annars ska jag försöka hålla i slantarna, får se hur det går 🙈
 
Brukar aldrig klaga på mässan men.......var har alla butikerna tagit vägen? Var helt utsållat :(
Skulle inte handla något speciellt men kom hem med TIB pälsglans för 150kr, och en massa foderprover.

Min mor fyndade Stierna vinterjacka för halva priset och Pikeur ridbyxor 40 % nedsatta. Och vi båda köpte Pierre Robertunderkläder för halva priset. Och de sedvanliga brickorna hos Einars bilder såklart 😍 Mycket nöjda! Annars tittade vi mest på hästlastbilar och hunting.
 
Det blev ingen glass 🍦 men, jag hittade ett par ridbyxor ifrån Ridersport, en kortärmad från Börjes och en långärmad från HKM 😊
 
Min mor fyndade Stierna vinterjacka för halva priset och Pikeur ridbyxor 40 % nedsatta. Och vi båda köpte Pierre Robertunderkläder för halva priset. Och de sedvanliga brickorna hos Einars bilder såklart 😍 Mycket nöjda! Annars tittade vi mest på hästlastbilar och hunting.
Ja fynd var där säkert, var inte ute efter något men tyckte att många butiker försvunnit som varit där många år.
 
Ska dit på söndag och hoppas att det finns ngt att fynda då :).

Har inte några läktarplatser för första gången på evigheter men är iofs också bara falsterbobanan som jag vill se ngt på.

Har med mig en eller två som aldrig varit på falsterbo innan så får se om det finns ngn glugg man kan se tävlingarna genom också ;).
 
Brukar aldrig klaga på mässan men.......var har alla butikerna tagit vägen? Var helt utsållat :(
Skulle inte handla något speciellt men kom hem med TIB pälsglans för 150kr, och en massa foderprover.
Håller med, tyckte det var den tråkigaste mässan hittills. Köpte också pälsglans från TIB, det var det enda jag köpte första dagen..
I slutet av veckan hittade jag en sadelgjord från Equipe för halva priset, så den känns som ett ganska bra fynd. Förutom den så hittade jag två t-shirts från Cavallo som det var 40% rabatt på och sedan passade jag på att köpa sporrskydd och puts till stövlarna. Blev en billig mässa, så det var bra men hade hoppats på lite mer fynd.
 
Jag gjorde massa fynd. Tjockt ylletäcke från Hansbo som jag klämt på tidigare, 50 % rea. Sthlm equestrian jacka 399. Sporttoppar 50%. 2 vadderade huvor 200 :- st, pälsglans 50%. Enda på ordinarie pris va nya ridstövlar till dottern. Supernöjd med mässan.:D
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
10 992
Senast: SiZo
·
Utrustning Är det någon som vet några transporter, förutom Fautras som jag redan har koll på, som har bakbommar man kan stänga från där man står...
Svar
11
· Visningar
1 051
Utrustning Familjens ponny ska snart springa Pay n Ride och Pay n Jump med såväl matte, 10 år , som husse 14. Man måste ju inte vara finklädd, men...
Svar
4
· Visningar
638
Senast: ako
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp