Bukefalos 28 år!

Falsterbodressyren!

L

lill_flesky

Ni som var där och såg, vad tyckte ni?
Jag såg GP:n och GP-specialen, missade dock küren idag, ngn som vet hur gick det?
Kul att se skillnaden på Marknes häst på torsdagen, då den hade lugnat ner sig rätt rejält, och vilken snygg häst det är :d
Gillade även danskens (Sörgard?) sits, och hans häst var helt otroligt vacker.
Kul att Tinne fick en vinst på Mickey i specialen, fast jag tykr ändå att gon brukar rida bättre än vad hon gjorde. Såg väldigt oengagerad ut i passagen? Och så ganska många missar på Carex, hon hade nog fått upp poängen rätt rejält om hon inte hade haft mkt missar.

Lade märke till en skum sak när Liane och mr bean var inne. I piaffen så satte han det ena bakbenet framför det andra, såg väldigt suspekt ut.. Har aldrig sett ngt liknande förut.

Så vad tyckte ni? Var det bra klass på ekipagen i år?
 
Jag såg 6 & 7års-finalerna samt Küren :)
Synd att jag inte fick se Tinnes ritt, hade vart skitkul + att få ha sett Carex igen, han är ju så :love: har han lugnat ner sig som valack?
Tkr det var kul att äntligen se Absinth! Han är som en roligare variant på Mickey o Tristan tkr jag :o
Mr Bean har verkligen utvecklats sen förra året o i vintras, jävlar va stadig han har blitt! O inte lika prillig längre ;)
Corrado är ju bara :love:
Var inte Schenholms Nobel hingst förra året? HAN var iaf prillig som tusan :D
Tkt det var ett ganska trisst startfält i küren men det är ju alltid roligt att se :)
Don Charly är ju helt fantastisk! Man kan förstå att Minna är glad över det kontraktet ;)
Jackarooh är nog ändå en ny favorit :d Han är helt underbar ju, fick några bilder på han oxå :love:
Bara jag som reagerade på danska hästen som startat Int I redan? Är inte det lite... tidigt? :crazy:
Köpte en sån där liten radio och lyssnade på kommentarerna från Liane o Monika? Vilken rolig domare :D Gud vilket fint huvud :rofl: Tkr det var roligt med en domare som sa vad hon skulle satt osv, en riktigt positiv en! Lite prillig :angel:
Sen tyckte jag att Lafayette har blivit mkt finare sen i fjol, starkare osv :)
Zancor var ju helt underbar, såg när han red på fredagen, själv på banan. Guud va han e fin! "Han e så jävla pigg!"
Skitkul var det iaf :bump:
 
Jag tycker Absinth ser riktigt tråkig ut faktiskt :o Inte vacker eller snygg och inte några värstinggångarter heller.

Carex såg väldigt lugn ut, får tinne bara bort missarna så får hon ju ett ihop ett kalasfint program.
Corrado var verkligen snygg, lite mer sitsträningen för helena så skulle det säkert bli helt underbart att se dem.

Missade zancor, hade vart kul och se. När jag såg honom förra året så var han så jäkla ihopdragen att det inte var ngn kul syn :(
Lafayette tyckte jag mest såg spänd ut, gjorde den förra året också, mest so men symaskin.
Såg lite på ett 7-åringskval. Jackaroo var så jäkla snygg, trevlig sits på ryttaren också.
 
... men Mickey å Tråkan e trisstare :angel:

jag tkt iaf att Per släppt fram honom mer, fast han låg på som ett tåg i fredags :p

mjo spänd o så fast bättre än förra året! har hon haft Ellis länge lr är det YR-hästen?
Jackarooh är :love:
 
Jo, men han heter ju TRISTan ;) Mickey däremot tycker jag är väldigt snygg att se på, lite mer gång så hade han ju vart tokfin.
Trevligt att han släpper fram hästen lite :) Markne verkar ju ha lättat lite på tygeln också, och sån utveckling är ju bara trevlig att se.

Såg inte så mkt av Ellis, minns inte ens att det var hon som red den?
Ngn som minns vem som red det lilla stoet som var efter Magic future?
 
(såg inte dressyren ni pratar om)

Men Jag måste bara säga att jag tycker att Tinne är en superbra förebild ! Hon rider så bra och är så trevlig och naturlig!

Hon vet nog vad som är bäst när hon går in på banan, hur hästarna är och hur hon ska planera sin ridning.
 
oj, stoet hette ju Magic future, hon var efter Good Future :o
Såg resultaten från kuren nu och måste säga att startfältet såg välidigt "tunt" ut, ingen av de bästa var ju med.
 
Till er sm sett Marknes häst: vill gärna veta lite mer om den! Har hört att den ska vara het? Hur stor är den ungefär? Gångarterna?

Våran tysk är nämligen efter samma hingst som Werthino, Werther, så det vore kul att höra. Han har ju inte så många släktingar i Sverige.
 
Såg Grand Prix och delar av Grand Prix special, samt final 6åringar. Orkade inte med vädret mer, så vi körde hem precis när finalen för 7åringar startade. Min favorit är Patrik Kittel. Hans sits är ngt att sträva efter (han har lite gamnacke, men det verkar som om många män har det). Han visste minsann hur man hanterar ett par sittben och i hans galoppombyten såg man knappt underbenen röra sig. Sen tycker jag Jan brinck är skicklig och Briar är grann.

Tyckte Solos carex fallit ur total, såg helt felriden ut? Och i 6årsfinalen såg man mkt dålig ridning på hästar som uppenbarligen ridits framifrån och bak. Skrämmande dålig sits hade en dressyrlärare! Synd att det är det våra ridelever lär sig. Det fanns en finsk ryttare i 6årsfinalen på en underbar häst, det var roligt att se.
Också kul att se att så många ryttare såg glada ut, jag tycker det höjer stämningen enormt. Och Kyras kommentarer var intressanta (och SNÄLLA).
 
ojSåg resultaten från kuren nu och måste säga att startfältet såg välidigt "tunt" ut, ingen av de bästa var ju med.

Men Brinken var ju med :o Jag blev dock också lite besviken, dum som jag är så hade jag ju inte fattat att det inte var SM-final i år som förra året :angel: Hade velat se Lussan och Briar (inte ihop alltså... :crazy:). Minna och Tinne hade också vart kul att se, tror aldrig jag har sett dem faktiskt :confused:
 
det var ett fruktansvärt klent startfält, inga roliga ryttare där inte ;) Brink o Kristian var roligast att se, samt Mr Bean o Corrado såklart.
 
Ingen som såg femåringarnas kval? En av Nessies stallkompisar var med, poängmässigt gick det inget vidare men det vore ju kul att höra "ögonvittnen" :D
 
*lånar knapp*

Någon som såg britt-marie ivarsson på antingen alizzette i 7års dressyren eller på Whalter bland 6åringarna? komentarer på hennes ritt?
 
Werthino är världens kelgris!
Jag jobbade hos P.M o Per för några år sen. Redan då var han Pethers häst men delade på honom med en annan. Det blev bråk mellan parterna och han slutade rida honom.
Såldes för 7 mille till fam. Bonde, Där han reds av Caroline. Men han är stark och alldeles för prillig för en späd tjej, hon kämpade mycket med honom. Pether har även haft många duster med den grabben ska du veta.

Men han rör sig som en gud.. att titta på dem på träningarna på hemmaplan gav mycket.. Man blir väldigt fäst vid denna varelse då han charmar alla. När Werthino går in för att arbeta så är det så harmoniskt.

Nu rider han ju honom igen och det är bra, han rider honom bra o de passar för varandra, även om han kan några ess i bakfickan.

Han är inte så stor kan gissa på 165 cm hög.

:DEn riktig filur när andan faller in. :D

Jg var den ende som ville rida ut i skogen med honom eftersom han hade måna brallar på lager. Han har en tendens till att grymta för allt kul och när han känner sig nöjd över sina bragder i skogen grymtar han nöjesfullt o taktar.. han var rolig att rida.. jag gillar sådana hästar :)

Har inte träffat dem på senaste året då jag flyttat långt från katrineholm. Men ska dit till hösten o träna. Då får jag träffa Zancor.. snutten.. :love: Love that horse.

När han kom till Per så hade Brink "skrotat" honom o kallat honom värdelös. Men Monica L gav sig inte o erbjöd Per att rida Zancor. Vilket lyckokast!! Ellerhur?

Zancor har förvandlats från en ful ankunge till en svan, han är annorlunda i kroppen och lynnet men har en passage som slår de flesta!
 
Såg det lilla som visades med Minna/Sack på tv idag. Han såg mer slimmad (vältrimmad) ut och galoppen var mer samlad än förut, tycker jag. Hon rider väldigt prydligt, snygg till häst.
 
Vad gjorde Sack med vänster bak i bytena? Jag tycker det såg ut som om han "snubblade till" eller liknande med det, det såg inte normalt ut iallafall. Fast jag vet inte, bara jag som märkte det?

Emma
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp