Falsterbohingstarna-igen

elle12

Trådstartare
Den andra tråden om Falsterbohingstarna blev visst stängd, någon frågade mig om de fick köpa en DVD, så jag antar att det var därför. Hur som helst så säljer jag ingen DVD utan lägger bara upp filmer på hingstarna här, så de som vill kan se dem på nätet, hoppas att det är OK.

Min rapport från lördagens tävlingar kommer här till de som inte har kunnat åka dit.

Lördagens hingst med stort H var Tornesch som vann 6-åringarnas hoppfinal. Enligt mig en mycket smidig hingst med en vinnarhuvud, han gav allt i omhoppningen, ja även ryttaren har vinnarhuvud såklart. Tvåan i klassen red precis innan Tornesch och tog en mycket snabbare väg till ett hinder än de andra ryttarna hade gjort tidigare. Torneschs ryttare gjorde likadant, men kom lite snedare så bommen rörde sig lite, men han klarade.

I 7-åringarnas andra hoppkval fanns HipHop och Empire VDL som godkända i svensk avel, tyvärr petade de ner varsin bom, annars såg de bra ut.
Vad jag förstår går de en runda i morgon också som läggs ihop med dagens runda.
R-G Bentsson red en läcker holsteinerhingst som ägdes av Holsteinerförbundet, Casall 11 e. Caretino li-Lavall, han nollade och kom trea och var bäst av alla hingstar.
Tomas Velin red hingsten Widam, en häftig och snygg avkomma till Quidam de Revel, han fick 10 fel.
För övrigt hade Feliciano fyra avkommor i det andra hoppkvalet och Cardento hade tre, kul.
För min del blev det mest hoppning i dag, såg dock Dionysos med K. Rehbein på dressyrframridningen, han var fin (filmen var tyvärr slut då så han är ej filmad).

Här finns i alla fall lite film på Tornesch, HipHop, Empire, Widam och Casall, hoppas att ni har snabba bredband så att ni kan se dem bra.

http://www.dropshots.com/day.php?userid=91022&cdate=20060715&ctime=115910
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp