Falsterbos Folksam Scandinavian Open

Docka

Trådstartare
En fråga poppade upp i mitt huvud och jag verkar inte kunna få svar på den någonstans, så naturligtvis vänder jag mig till Buke. :idea:

Scandinavian Open är ju öppen för både Svenska och utländska hästar, men min fråga är: Måste hästen vara stamboksförd?:confused:
Får man kvala/starta en häst med okänd härstamning?


//Maja
 
Sv: Falsterbos Folksam Scandinavian Open

Det är skillnad på registrerad med gröna papper och stamboksförd.

Stamb oksförd behöver den definitivt inte vara. Hur det är med pappersfärgen vet jag inte, men utländskt stammade får vara med helt säkert om de har ASVH stämpel i passet, hur det är med de som inte har stam registrerad vet jag inte
 
Sv: Falsterbos Folksam Scandinavian Open

Nu vet jag svaret:

Inga krav på gröna papper, dock måste man kunna styrka hästens ålder.

Seems fair!;)
 
Sv: Falsterbos Folksam Scandinavian Open

Trådkap

Någon som vet hur man gör med anmälan?

Det är inte en suck att man får in hästens namn, licens, adress mm i medelanderutan när man betalar in anmälningsavgiften, jag har 70 tecken där.

Det står att dessa uppgifter ska skrivas i medelanderutan när man betalar in anmälningsavgiften, sen så ska man få ett kvalpapper och ev skicka in kopia på fölungepass/regestreringsbevis
 

Liknande trådar

Dressyr Funderar lite smått på att försöka kvala in till Falsterbo i år men blir väldigt konfunderad över vad som står på deras hemsida. (Nu har...
Svar
19
· Visningar
2 452
Senast: Jochanda
·
T
Hästvård Var till klinik igår med söte hästen för hältutredning. Bakgrunden är att han kom till mig i augusti och kändes då stel och knackig...
Svar
7
· Visningar
1 326
Senast: tant strul
·
Trav För att inte förstöra stallys tråd mer än jag redan gjort startar jag en egen. Jag hoppas vi kan ha en saklig diskussion där vi håller...
Svar
11
· Visningar
1 603
Senast: solros
·
Hästmänniskan Jaha, då var det dags igen :mad: Sen lite drygt en månad sen började det försvinna saker från stallet (bla. täcken). Helt plötsligt...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 574
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp