Falun vill bygga ridhus med Borlänge

Hoppas att det inte blir så. Det får inte läggas i Borlänge! Jag som ska börja på FRK. :mad:
Men de blir nog bra, annars byter jag tillbaks till Sveden.
Men det är ju så mycket mögel.
 
Jorå, det får gärna läggas i Borlänge!
Fast egentligen har väl vi ett på gång redan, men det lär väl inte komma innan jag ger mig av härifrån... :(
 
Tror du inte att många slutar på FRK? Jag tror inte dem har råd med det. Största delen bor ju i Falun, och jag tror man hellre väljer en intillliggande klubb då. De pratade om att flytta till Lugnet ett tag också.
 
jodå, det gör de säkert... :(
egentligen så borde de ju bygga ett nytt i varje kommun.. :mad:
visst finns det ganska många ridhus i falu/borlängeområdet?
fast bara fyra där det är ridskolor...
 
Nej, och ridsporten får ju mycket mindre pengar än tex ishockey. Fast ridsporten är större.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter 60 miljoner kronor satsar Borlänge kommun på att bygga ett kommunalt ridhus i närheten av travbanan i Romme. Efter många turer under...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Växjöortens fältrittklubb vill bygga ett nytt ridhus för 15 miljoner kronor. Kommunen är positiv till satsningen. Därmed lägger man de...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett nytt ridhus ska byggas i anslutning till Dalatravet i Romme. Borlänge kommun investerar 30 miljoner kronor. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter många om och men planerar nu Borlänge kommun att bygga ett nytt ridhus vid Romme travbana. 30 miljoner kronor investerar kommunen...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp