FAN Så iriiterande!

A

aaa

Hamnade helt plötsligt på en tjejs lunar som jag absolut inte känner, kollade i hennes kollage och vad finner jag där!? Jo, bilder på MIN egen häst i stallet och hagen. Vadå? Får man göra så? :devil:
 
Det är faktiskt olagligt.. det har hänt mer än en gång för mig.. Usch va arg man blir..
 
Olagligt ja, hmm. För det första går man inte in i någon annans stall och öppnar boxdörren och knäpper kort. utan att fråga om lov! SNORUNGE!
 
Om hon har tagit fotografierna själv så tillhör dom henne och hon har Copyright på dem.
Det hör ju till folkvett att inte gå in till någon annans häst! Irriterande, jag håller med.

Jag fotograferar varenda häst jag kommer över och publicerar ofta mina bilder på internet. Detta gör jag ju inte för att vara jävlig utan för att visa fina fotografier som jag har fotat. Förstår du? Om ägarna skulle misstycka till det så skulle jag givetvis ta bort bilden.
 
Var det inte dina bilder? Hade hon tagit bilderna själv utan att du på nåt sätt var inblandad och hon hanterat hästen? :eek:
Det är väl också olagligt!! *måste vara det*
 
Visst, bilderna skiter jag väl mer eller mindre i, men att man utan att fråga om lov går in i mitt stall och fotar min häst utan att fråga om lov gör min JÄÄÄÄVLIGT irriterad.
 
Jo hon får fota din häst. Fast de känns ju jävligt å bara gå in i stallet sådär.. Å de e hon som äger bilderna å gör precis vad hon vill med dem! Jävligt sjukt men så är de!
 
Om det är i ditt stall hon har tagit bilderna, så får hon INTE göra så. Det är privat egendom, och allemannsrätten gäller INTE på hustomter etc. Hon får INTE ta kort på din häst, I ditt stall, iom. privat egendom. inkräktande.
 
Har du hästen i ett eget stall. Isånna fall skulle jag bli galen. Jag gillar inte när obehöriga "smyger" runt hos oss. Har man däremot hästen inhyrd på en riskola eller liknande så får man nog räkna med att den kommer med på några bilder. (men man ska ju givetvis inte acceptera att nån öppnar boxen, springer in i hagar mm.)

Jag har sätt endel bilder på min häst här på Buke men det gör mig ingenting eftersom de är tagna utanför hagen och de inte på något sätt är "störande" :)
 
Vad spelar det för roll? Det betyder ju bara att hon tyckt din häst var värd att fotas och du borde bli stolt och glad istället.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 967
Senast: co-SMAD4
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 195
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 800
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 143
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp