Fan vad bra jag mår!

Jolanta

Trådstartare
Ja, fan vad bra jag mår, det är inte klokt!

Ni är väl några stycken som följt mina trådar dels om M och dels om Arvids gnällighet.

Men nu, NU äntligen har jag börjat må bra igen. Jag har för första gången på 1 år kunnat börja sova på nätterna utan att först sitta uppe tills 01:00 och sen vakna varje halvtimme tills Arvid ville upp vid 06:00-07:00. Jag har börjat orka bry mig om mitt utseende, inte se ut som en sunkig hemmafru dagarna igenom. Jag har fixat allt till lägenheten, den går ju faktikst att bo i nu, och jag trivs så bra med att bo själv med Arvid och Birk. M är hos oss riktigt ofta för att kunna träffa Arvid, vi äter middagar tillsammans och det känns jätte bra, men det som känns bättre är att det är MIN lägenhet, jag behöver inte bli irriterad över grejer som M gör, för jag vet att jag får sova i MIN stora säng själv, jag får ha MIN fina hund i sovrummet, och rent utav i sängen utan att M kan säga något om det!

Arvid har blivit en ny liten grabb, han somnar själv på kvällarna nu, jag säger bara godnatt sen somnar han själv. ( det har aldrig hänt innan, då har man fått bära eller ligga hos honom i ca 40 min) Han äter som en häst, har börjat äta min lagade mat utan bråk och tur är väl det för när jag ger honom burkmat så äter han 2st + efterrätt :eek:. Han gnäller minimalt, busar nästan hela dagarna, har bara idag lärt sig säga Tutte (napp) Titta och har även lärt sig ställa sig upp utan att ha något att hålla i. Han lär sig nog att gå vilken dag som helst nu, har tagit 7 steg som mest!

Ja, fyfan vad jag mår bra!

Underbara liv, jag har tagit en paus från dig, men nu är jag tillbaka, ja, nu är jag äntligen tillbaka
 
Senast ändrad:
Sv: Fan vad bra jag mår!

Härligt!
Läste din förra tråd och det är skönt att se at du mår bättre.:)
Vet du, det gör faktiskt jag också:) Isak mös och gosade sig till sömns både idag och igår, fick lapp idag om att det startar en föräldragrupp här snart. Yeey! Ska absolut gå dit, ritkigt längtar! Nu får jag också träffa lite folk
 
Sv: Fan vad bra jag mår!

Jag har tänkt mycket på dig, jag kände igen mig mycket i det du skrivit, och det är verkligen härligt att läsa att även du börjat må bättre!
 
Sv: Fan vad bra jag mår!

Jag blev så himla glad när jag såg lappen om föräldragruppen.
Äntligen får jag också göra något, träffa andra mammor (pappor också säkert) och få ett umgänge
 
Sv: Fan vad bra jag mår!

Har inte skrivit så mycket i dina tidigare trådar.

Men jätte härligt att läsa att det går så mycket bättre nu!
Underbart för er allihopa :banana::D
 
Sv: Fan vad bra jag mår!

Gud vad härligt att läsa :bump:

Vet hur det är med burkmaten, Rasmus äter oxå gärna flera stycken och det märks ju i plånboken :crazy:
 
Sv: Fan vad bra jag mår!

Åh vad härligt att läsa om ditt nya liv, underbart att allt löser sig så bra för er allihopa :laugh:
 
Sv: Fan vad bra jag mår!

Det låter superskönt att det ordnat sig!

Verkligen jätteglad för din skull! Du har en sån fin son och en gullig hund!
 
Sv: Fan vad bra jag mår!

´Kl

Upp som en sol och ner som en pannkaka...:(

Idag ringde barnomsorgen, Arvid har fått plats på ett dagis, 5 km bort. Jag har ingen bil, och har inte råd med en heller som det är nu. Det finns ingen chans att jag kommer få en plats närmare heller. Vad gör man nu?
 
Sv: Fan vad bra jag mår!

Det går ingen buss dit ut?

Någon som kan skjutsa?

Cykla är kanske lite väl långt..
 
Sv: Fan vad bra jag mår!

Vi har ingen busstrafik att tala om, 2 gr per dag.

Jag har ju inget fast jobb, så jag kommer ju vicka lite varstans, vilket gör det svårt att fixa skjuts. Vissa dagar går ju säkert, men långt ifrån alla.

Cyckla skulle väl gå ibland, men inte när det är -30 C
 
Sv: Fan vad bra jag mår!

Då var det lite knivigare, tänkte inte på att det blir så kallt där uppe.

Hmmm----- *tänker så det knakar*!
 
Sv: Fan vad bra jag mår!

Ring till rektorn.... gnäll, skäll, beklaga..... det funkade för oss... (vi fick också dagis vi absolut INTE ville ha)

glömde: vad kul att ni har fått eget boende och solen börjat skina :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 545
Senast: Dorinda
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 424
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 442
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 358
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp