Fång på sto med föl vid sidan.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fång på sto med föl vid sidan.

Jag har valt att ignorera Coaris åsikter ang. hoven. Jag kommer inte att få något svar ändå. Så jag orkar inte lägga ner tid på det.

Så, kan vi alla ignorera den icke existerande plasten i hoven nu? Eller fortsätt diskutera det, Jag skriver nog inte mer i denna tråd.

Diskussionen kommer inte att ge mig eller Stella något alls, ni får gärna fortsätta diskutera
men jag kommer ignorera och jag ångrar inte mitt beslut. :devil: Så för att fortsätta att göra tråden mer barnslig och pinsam;

tumblr_m9serwZ2KS1rsw1yf.gif
 
Sv: Fång på sto med föl vid sidan.

Bäst att förtydliga, jag tycker inget du har skrivit är pinsamt.

Ja det finns nog inte mycket annat att göra än att ignorera det.
Tyvärr, jag hade av intresse och vilja att lära mig gärna velat ha svar på frågan som är ställd hur många gånger som helst till Coari men har insett att det finns inget svar :grin:

Let's move on!
 
Sv: Fång på sto med föl vid sidan.

Brännässlor om man slår dom och torkar dom under ett dygn är väldigt bra för både mag/tarm funktion och övrig obalans.

Vad grundar du detta på? Vad är det som är så bra med brännässlor?

De lagrar stärkelse, vilket inte är bra för en IR häst.
De innehåller ett ämne som kan medverka till att aktivera de enzymer (MMP) som kan få för sig att bryta ner vävnaden i lamellerna. Deras uppgift är att bryta de bindningar som finns mellan lagren i lamellerna, enkelt förklarat.
Dessutom är det ju ganska uppenbart att de är superduktiga på att överleva där ingen annan växt överlever dvs de är bra på att bilda mkt energi (och proteiner). Det gör i alla fall mina som växer som ogräs!

Jag skulle inte välja att ge nässlor till en häst som har/har haft ett fånganfall.

Sedan får du kalla mig hysterisk om du nu anser det. Jag tycker kanske snarare att det är lite tanklöst att föreslå ngt som är ganska olämpligt till en häst som om hon nu är IR verkligen behöver en hästägare som är väl insatt i problematiken. Detta med IR är inte så lätt som en del tycks tro. Det gäller att verkligen inse problemet.

Jag är ganska säker på att ts är väl medveten om det.
 
Sv: Fång på sto med föl vid sidan.

Jag förstår att du tröttnat.
Coari verkar mest vara ute efter att bråka.
Strunta i honom.
Jag tycker du gör rätt.
 
Sv: Fång på sto med föl vid sidan.

*KL*

Jag väljer att låsa tråden nu då det uppenbarligen uppstår frustration från alla håll, dels genom som jag uppfattar att TS och en användare haft en personlig PM kontakt med bilder som inte finns med i denna tråd.

Att i det läget försöka föra en vettig diskussion ser jag som omöjligt, då parterna diskuterar från olika perspektiv men utgångsläge från den info de har/haft tillgång till och alla inte har fått se/höra.

Boj/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 953
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 066
Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
3 523
Senast: Pallen
·
Hästvård Har en stor shettis som börjat gå lite stappligt i två veckor. Hade lindrig fång i en hov i början på sommaren. Kontaktade hovslagare...
Svar
6
· Visningar
717
Senast: Glimris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp