Fantastiska viner för max hundralappen?

Portugisiska viner är ofta lätt bortglömda och utbudet skralt i Sverige, men jag rekommenderar dig att prova om du inte redan gjort det. Börja gärna med vinho verde, Systembolaget brukar ha både Gazela, som rekommenderas tidigare i tråden, och Casal Garcia, båda med snäll prislapp och frisk smak. 🙂
Periquita-viner brukar vara goda, likaså Mateus rosé och hittar du en flaska Cartuxa EA Tinto rekommenderar jag ett köp! 🙂
 
Här är ett tips från mig som jag inte tror har förekommit i tråden hittills? Mycket gott! Och när jag kom hem upptäckte jag att jag hade fått en hel liter för 99 kr :up: !
20200816_110342.jpg
 
Jag föredrar Zinfandel och det verkar vara ett säkert kort på systemet, aldrig blivit besviken vad jag kan minnas när jag köpt Zinfandel.

En fransos i min närhet har gett mig två tips: Kostar det mer än 100 är det ofta bra, vill man hålla det billigare, gå på portugisiska viner.

Vet inte hur mycket sanning det ligger i fransosens tips, men tycker ofta portugisiska viner smakar bra.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 294
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp