Fantastiska viner för max hundralappen?

Lagrad temparnillo för budgetpris. Anciano, 69 kr - oftast mitt husvin. :d
1596172984955.png
 
Nähä. Den där fanns inte på "mitt" systembolag.... :(
Bara att beställa det ju, man betalar inte förrän man hämtar ut och ångrar man sig går det bara tillbaka automatiskt utan extra kostnad.
Just det finns inte heller här men min pappa gillar det också och har tjatat på mig att beställa det. Jag brukar vara skeptiskt till viner för den pengen men han brukar ha samma smak som mig!
Just nu är det köpstopp på vin ( :cautious:) men nästa gång jag beställer så får det åka med en flaska eller två av det som @tanten tipsade om
 
Bara att beställa det ju, man betalar inte förrän man hämtar ut och ångrar man sig går det bara tillbaka automatiskt utan extra kostnad.
Just det finns inte heller här men min pappa gillar det också och har tjatat på mig att beställa det. Jag brukar vara skeptiskt till viner för den pengen men han brukar ha samma smak som mig!
Just nu är det köpstopp på vin ( :cautious:) men nästa gång jag beställer så får det åka med en flaska eller två av den.
Jo, jag VET. Men jag vill ju ha gott vin idag..... :D

Men får lägga en beställning på det till en annan dag.
 
Rosévinet är något sötare än det vita jag tipsade om, men båda är torra och inte ett dugg sötsliskiga skulle jag säga.

Tillägg: Hunter's Sauvignon Blanc är också gott (119 kr), och även deras Riesling (96 kr).
 
Och så rött var det också ja. Det här är en sjukt otippad god flaska rött - jag lovar att den är god trots att den säljs i PET-flaska! :laugh: 69 kr och ganska fyllig och kryddig. Även mina föräldrar som är ganska petiga och kunniga när det gäller vin köper denna ibland.

1596184532757.png
 
Och så rött var det också ja. Det här är en sjukt otippad god flaska rött - jag lovar att den är god trots att den säljs i PET-flaska! :laugh: 69 kr och ganska fyllig och kryddig. Även mina föräldrar som är ganska petiga och kunniga när det gäller vin köper denna ibland.

Visa bifogad fil 54973
Tack för alla tips :) ! Plastflaska har jag inget emot, snarare tvärtom. Jag köper gärna flaskor man kan panta.
 
Och så rött var det också ja. Det här är en sjukt otippad god flaska rött - jag lovar att den är god trots att den säljs i PET-flaska! :laugh: 69 kr och ganska fyllig och kryddig. Även mina föräldrar som är ganska petiga och kunniga när det gäller vin köper denna ibland.

Visa bifogad fil 54973
Det här finns där jag brukar handla, men inte i lager just nu. Populärt hos många, kanske?
 
Och så rött var det också ja. Det här är en sjukt otippad god flaska rött - jag lovar att den är god trots att den säljs i PET-flaska! :laugh: 69 kr och ganska fyllig och kryddig. Även mina föräldrar som är ganska petiga och kunniga när det gäller vin köper denna ibland.

Visa bifogad fil 54973
Precis denna jag skulle tipsa om! Mitt bästa budgettips! Dricker det gärna kylt nu på sommaren!

(jag gillar i vanliga fall mest bara ripassoviner och detta är en otroligt bra budgetvariant)
 
Åh, kylt låter spännande! Det måste jag testa!
I Italien - speciellt de södra delarna - dricks vinerna betydligt svalare än vad vi är vana vid. Det får gärna imma på glaset och vara kondensdroppar på flaskan när man får en etna rosso serverad (vilket i o f kräver en viss värme utanför :)). Även i Brasilien har jag stött på kylt rödvin.
Ofta anges 14-16 grader som lagom serveringstemperatur för italienska rödviner. Vilket är lite svalare än vårt "rumstempererat", som i o f ursprungligen lär ha avsett c:a 18 grader.
(nej - bilden visar inte ett budgetvin och flaskan var nästan urdrucken och hade därför torkat när bilden togs)
IMG_0218.JPG
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 250
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp