Fantastiska viner för max hundralappen?

Ecologica, testar gärna andra viner men det här är alltid drickbart
Visa bifogad fil 54970
Det blev ett Ecologica - dock rött :) .
20200731_151629.jpg
 
Smuttar på det här för tillfället, gott.
riesling.PNG

Röda viner har jag än så länge inte testat så många under 100 kr, har fastnat för Chateau Quinsec och Maison Robert Oliver naturvin. Du för rapportera om hur det röda Ecologica är :D
 
Senast ändrad:
I Italien - speciellt de södra delarna - dricks vinerna betydligt svalare än vad vi är vana vid. Det får gärna imma på glaset och vara kondensdroppar på flaskan när man får en etna rosso serverad (vilket i o f kräver en viss värme utanför :)). Även i Brasilien har jag stött på kylt rödvin.
Ofta anges 14-16 grader som lagom serveringstemperatur för italienska rödviner. Vilket är lite svalare än vårt "rumstempererat", som i o f ursprungligen lär ha avsett c:a 18 grader.
(nej - bilden visar inte ett budgetvin och flaskan var nästan urdrucken och hade därför torkat när bilden togs)
Visa bifogad fil 54990
Ja, jag har blivit serverad det i Spanien nån gång och även i Italien, men jag är inte heeelt övertygad om att det är gott... Vore nog bra att testa med ett vin som jag redan vet att jag gillar, som det ovan t.ex!
 
Stort tack hittills till alla som har tipsat om viner :bow: ! Jag har påbörjat en lista på systembolaget som jag alltid kan dra fram när jag är och handlar. Tror dock att jag kanske borde dela upp den i vita/röda/rosé/bubbel för snart blir den nog lite lång.... ;)
 
Har ett rött och ett vitt jag i princip alltid köper när jag är på systemet. Gillar inte heller för söta viner. Blir aldrig besviken när jag köper dessa och de funkar till det mesta :)

Det röda är Caravan, en Durif från Australien med en husvagn på etiketten. 89:-

Det vita heter La Gascone, från Frankrike. Kostar också 89:-.
 
Stort tack hittills till alla som har tipsat om viner :bow: ! Jag har påbörjat en lista på systembolaget som jag alltid kan dra fram när jag är och handlar. Tror dock att jag kanske borde dela upp den i vita/röda/rosé/bubbel för snart blir den nog lite lång.... ;)
Tipsar om Systembolagets app, där kan du leta upp, favoritmatkera, skriva kommentarer osv och se om de finns i lager i din butik.
 
77562DDA-9DD6-47D3-88AB-844E9209D7FC.jpeg

Det här är mitt favoritvin. Kostar 79kr.
Finns som vitt och rosé också men dem har jag inte smakat, jag dricker bara rött vin.
 
1596602452354.png

Dricker väldigt sällan alkohol, men gillar den här. Och det är nästan så man får två flaskor för under hundralappen. Nästan.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 255
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp