FAQ: Att infoga bilder i inlägg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Cheeserica

Trådstartare
Innan du lägger in en bild, läs igenom följande:
Infoga bilder inne på inläggen gör att alla direkt ser din bild när tråden öppnas. För att kunna öppna tråden och se alla inlägg med bilder krävs det ofta en mycket snabb uppkoppling mot Internet. Vi rekommenderar hellre att ni lägger länkar till bilderna istället. Då har alla chans att ta del av hela forumet. Vill du ändå infoga bilder direkt på inläggen så se till att bilden inte är för stor till både yta och bytes. Du högerklickar på en bild och väljer egenskaper då ser du hur stor bilden är (se bild nedan).

Så här gör man för att infoga en bild i ett inlägg:

1. Bilden du vill infoga måste finnas på internet någonstans.
  • http://www.photobucket.com är ett exempel på var du själv kan ladda upp dina bilder.
  • Bilden kan självklart finnas på andra sidor också.
2. Hemsidan där bilden ligger på måste dessutom tilllåta direktlänkning. Det är många sidor som inte tilllåter detta och då blir det bara kryss istället för bild.

3. Surfa till hemsidan där du ser bilden du vill använda. Högerklicka mitt på bilden och välj egenskaper i menyn som kommer upp.
Då öppnas denna ruta. För att allt ska fungera måste bildens namn sluta på .gif eller .jpg

bild2.gif


4. Dra med muspilen (vänster knapp) över texten enligt bilden så texten blir blå (markerad).

5. Högerklicka mitt på den markerade texten och välj kopiera på menyn som kommer upp.

6. Surfa in till Buke och skapa en ny tråd eller ett inlägg.

bild1.gif


7. Nu väljer du om du vill lägga in bilden direkt i inlägget eller som länk. Klicka på knapparna enligt bilden ovan.

bild3.gif


8. Högerklicka på textraden i fönstret som dyker upp och välj klistra in på menyn som kommer fram. Klicka ok.

9. Skriv klart ditt inlägg och förhandsgranska innan du skickar iväg det. På så sätt ser du direkt om din bild fungerar eller ej! Ser du bilden korrekt så skicka iväg ditt inlägg. Ser du den inte så är det något fel.

10. Klart!

Har du övriga frågor om bilder och bildvisning, läs här.
 
Senast ändrad:
Klickbara bilder i inläggen

Många som frågar hur man gör så jag lägger ut en tråd om det här. :) Klickbara bilder är snällare mot dom som sitter på modem då det går snabbare att ladda sidor med mycket bilder.

Så här gör man:

Först måste man ha bilderna på en sida där man kan se dom både som stora och små, tex msn och photobucket.

Först kopierar du adressen till den lilla bilden (högerklicka>egenskaper) sen klickar du på den här:
insertimage.gif

Markera sedan hela adressen till lilla bilden i inlägget och klicka på den här:
createlink.gif

Tryck ok, och klistra sedan in adressen till den stora bilden och klicka ok!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler För några dagar sedan uppdaterade jag min MacBookAir till Mac OS Sierra version 10.12 och sedan dess fungerar det inte att hämta bilder...
Svar
4
· Visningar
709
Senast: ptr
·
IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
621
Äldre Är det någon där, som också ogillar de nya kedjebreven? De man ser på facebook, det står en intressant, bra text och så avslutas den med...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 264
Senast: honung
·
Gnägg Har för mig att här funnits en teckningstråd men kan inte hitta den. Såg inget i reglerna mot teckningstrådar så jag vågar mig på att...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
115 490
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp