Får ej tag på fodervärd.

Men jösses. Jag menar inte på allvar att hon ska dela sto och föl. Men vad säger att hästarna ska vara just hos föl-ägaren? Vill TS hämta sitt sto, så har jag rätt svårt att tro att någon, oavsett intelligensnivå, väljer att ha kvar sitt föl hemma, moderslös.
Nu finns det ju ett avtal som reglerar att fodervärden ska ha stoet tills fölet är avvant, att då hämta hem det blir ett polisärende då det är egenmäktigt förfarande.
 
TS - har du varit dit än? Det ser jag som enda vettiga. Åk dit, kör sto plus föl till station
Ja detta är så sjukt så jag vet inte. Åkte förbi igår. Ingen hemma. Såg sto och föl. De ser ut att må bra. Pratade med mina föräldrar om detta igår också och då kom de med ett annat orosmoln....tänk om stoet blir betäckt men inte kommer hem? Kul.
Jag har frågat idag när hästen ska till stationen. Inget svar.
 
De är hemma hos fv. Vågar ärligt talat inte gå in själv. Känns lite ruffigt och jag vet inte vem som mer är där.
 
Håller med ovanstående om att ta med dig någon och köra dit.

Om du erbjuder dig att köra sto och föl till stationen? för att verkligen få dit dem, vilket ju är en förutsättning för betäckning. Visst ni har avtalat om att hon ska ombesörja det men nu verkar det inte hända så mycket? hon kanske har problem att få ordning på bil/transport eller något?
 
Håller med ovanstående om att ta med dig någon och köra dit.

Om du erbjuder dig att köra sto och föl till stationen? för att verkligen få dit dem, vilket ju är en förutsättning för betäckning. Visst ni har avtalat om att hon ska ombesörja det men nu verkar det inte hända så mycket? hon kanske har problem att få ordning på bil/transport eller något?
Direkt jag föreslår något sådant så slutar hon svara. Eller ja slutar och slutar, hon svarar aldrig på någonting.
 
Direkt jag föreslår något sådant så slutar hon svara. Eller ja slutar och slutar, hon svarar aldrig på någonting.
Du måste med andra ord få till ett möte på något sätt. Ansikte mot ansikte kan hon inte bara låta bli att svara.

Vilken jättejobbig och tråkig sits! Man tycker ju att det borde vara lätt för henne att svara " Hejhopp, jag kan tyvärr inte köra stoet, kan du hjälpa mig lösa det?" Om det nu är det som är problemet.
 
Men vad säger att hästarna ska vara just hos föl-ägaren?

Öhhh, avtalet t ex? :confused:

Vill TS hämta sitt sto, så har jag rätt svårt att tro att någon, oavsett intelligensnivå, väljer att ha kvar sitt föl hemma, moderslös.

Hade jag varit ts hade jag absolut synat en bluffen eftersom det är den som hämtar stoet som begår den brottsliga handlingen genom att lämna fölet.
 
Vill höra uppföljning, hur går det? :bump:
Ja du...det går bättre. Fv vill köpa hästen så nu är det väl det som gäller. Ville dock ha längre tid på sig att betala. Jag, som inte vill ha hem fler hästar, gick med på det. Så nu rullar det väl på fram tills betalningsdatum. Då får vi se om jag uppdaterar här igen. Hoppas inte :grin:.
Hästen är iaf ombetäckt eftersom en här på buke såg henne på stationen. Fv sa också att hästen var betäckt men inte förrän hon hade hämtat hem hästen igen.
Spännande att se om jag någonsin får några pengar eller om hästen kommer hem igen.
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 315
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 573
Senast: Lhas
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 806
Senast: ptr
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp