Får en veterinär göra såhär?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Får en veterinär göra såhär?

När det gäller det här fallet blev veterinären inte fälld för felsticket vilket ansågs vara en olyckshändelse, utan för att han inte vidtog någon åtgärd som att snabbt se till att få iväg hästen till djursjukhus.
Vidare ansågs det olämpligt att använda den typen av kanyl han använde.
PL
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

kristel skrev:
Har du läst mer än orginal inlägget öht? För hade du gjort det så hade du sett att han blivit amnäld, fälld och hunnit med att överklaga till länsrätten där han blev fälld och nu har överklagat till Kammarrätten som jag väntar på besked från...


Om du hade läst hela mitt inlägg så hade du sett att jag inte läst mer än originalinlägget... Står klart och tydligt överst i mitt inlägg, jag tyckte att det var bäst att uttrycka mig klart från början då jag inte hade lust att läsa mig igenom 10 sidor med inlägg...

//Lillan
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Men gud så fruktansvärt! Man tycker ju att en veterinär som är utbildad för att rädda djur ska ha något hjärta iaf..
Jag tycker absolut du ska anmäla veterinären till jordbruksverket. Och om det är så att det inte går att anmäla av olika skäl så tycker jag du ska tipsa alla du känner med häst att INTE anlita den här veterinären så att flera sådana här fruktansvärda missöden inte ska inträffa!!:mad:
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Men har du inte läst tråden och sett att veterinären är anmäld för länge sen!! Det hade räckt med att du läste inlägget innan ditt.
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Lillan_tuff skrev:
Om du hade läst hela mitt inlägg så hade du sett att jag inte läst mer än originalinlägget... Står klart och tydligt överst i mitt inlägg, jag tyckte att det var bäst att uttrycka mig klart från början då jag inte hade lust att läsa mig igenom 10 sidor med inlägg...

//Lillan
Om du inte orkar läsa igen hela tråden anser jag att du överhuvudtaget inte ska svara!! Det är trevligt att många visar sin omtanke och engagemang men det här är som bekant ett diskussionsforum där man diskuterar och då bör man vara uppdaterad om vad som har hänt innan man svarar. Annars så anser jag personligen att diskussionen inte blir så givande...

Till Kristel: Hoppas att ni får ett snart och rättvist beslut i kammarrätten!! (och ursäkta "onödigt inlägg")

/Sara
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Får en veterinär göra såhär?

oceanchild skrev:
Om du inte orkar läsa igen hela tråden anser jag att du överhuvudtaget inte ska svara!! Det är trevligt att många visar sin omtanke och engagemang men det här är som bekant ett diskussionsforum där man diskuterar och då bör man vara uppdaterad om vad som har hänt innan man svarar. Annars så anser jag personligen att diskussionen inte blir så givande...

Till Kristel: Hoppas att ni får ett snart och rättvist beslut i kammarrätten!! (och ursäkta "onödigt inlägg")

/Sara



Jag tycker att det är synd att vi ska diskutera detta i just denna tråden som inte alls var ämnad för detta...
Jag valde att bara visa min omtanke i detta fallet och skrev tydligt högst upp i mitt första inlägg att jag INTE läst hela tråden...
Jag vet ju inte vad du har för liv, men jag har inte tid att sitta i timmar och läsa tråd efter tråd, men valde i detta fallet att gå in och visa att jag bryr mig.
Men visst, jag ska bli som så många andra i detta samhälle och sluta visa medkänsla.

Å andra sidan visade det sig ju i ett inlägg till mig att någon inte ens hade läst hela MITT inlägg...

I övrigt så ber jag trådskaparen om ursäkt för att denna diskution ens kommit upp och jag hoppas att det slutar väl för dig.

//Lillan
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Jag har full förståelse för att folk inte enbart lever sitt liv på buke, jag gör det inte själv heller, och jag är säker på att du bara menade väl med inlägget. Jag är jätteglad att det finns människor som visar omtanke i vårat stressade samhälle.
Nu hade jag iofs en dålig dag och jag var allmänt less på folk som bara skriver inlägg utan att läsa igenom vad som faktiskt står i trådarna och därigenom missar väsentlig information bara för att "samla inlägg", att ditt inlägg, trots att det (troligen) inte var bara för att få fler skrivna inlägg, blev droppen som gjorde att bägaren svämmade över. Så för det ber jag om ursäkt. Det finns andra svar i den här tråden som ser betydligt mer ut som "inläggssamlare" än ditt. Men det känns ändå så fel när man kommenterar något som man inte har koll på!! Personligen skulle det kännas konstig att folk skriver och vill visa sin omtanke men ändå bara "orkar" läsa igenom första inläggen, det blir liksom väldigt tvetydigt...

Men jag håller med om att vi lägger ned denna diskussion nu, vi vill ju trots allt bara trådskaparen väl!

/Sara
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Undrar hur många uppmaningar att anmäla som Kristel fått efter det att hon skrivit att hon anmält, det måste vara massvis. Inte undra på att hon o andra som aktivt engagerat sig i fallet blir lite griniga.
Att någon deklarerar att h*n inte läst mer än ett inlägg gör knappast saken bättre.
PL
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

peter_lundin skrev:
Undrar hur många uppmaningar att anmäla som Kristel fått efter det att hon skrivit att hon anmält, det måste vara massvis. Inte undra på att hon o andra som aktivt engagerat sig i fallet blir lite griniga.
Att någon deklarerar att h*n inte läst mer än ett inlägg gör knappast saken bättre.
PL

Tror att det är 17 uppmaningar jag fått vid det här laget och då har jag bara skummat igenom för att se, kan vara fler kan vara färre.

Visst är det trevligt att folk engagerar sig, men det hade varit trevligare om man engagerat sig i vad som faktiskt hänt i stället för att skrika "Död åt förrädaren".

Men det är ju hur jag känner. Jag kommer be moderator stänga tråden eller något för jag ORKAR inte mer nu.

/kristel, grinig:( .
 
Sv: Får en veterinär göra såhär?

*Knapplån*

Ämnet är utagerat, och historien är förhoppningsvis på väg att få ett slut. Jag låser nu tråden, men den finns kvar för den som är intresserad av att läs och ta del av den.

Boj/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 078
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 155
Hästmänniskan Jag var med om en sak igår som var så chockerande att jag inte riktigt vet hur jag ska gå vidare, så jag tänkte höra om någon på buke...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 703
Senast: Skywalker
·
Träning Hej! Nu tänkte jag starta en sån där tråd som folk går igång på. För nu behöver jag hjälp i mitt tänkande! Jag var nyligen inne med min...
2
Svar
23
· Visningar
2 406
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp