Bukefalos 28 år!

Får era kattor julklappar?

M

Moniq

Jag har hittat den perfekta julklappen till vildkatten som adopterat mina föräldrar. Katten är inte rumsren och får bara ligga inne på dagen när de har koll på den. Har annars en vinterbonad låda att sova i under deras balkong, för att han skall ha någonstans att ta vägen på natten där han kan hålla sig hyfsat varm.
Kurre4.jpg

*LÄNK* till Kurres egen hemsida.

Julklappen är nån sorts värmegrej. Stor som en frisbie (hur fasen stavas det nu då...) i ett vadderat fodral och värms i micron som en vetekudde. Men håller värmen åtskilliga timmar. När jag testade var den ordentligt varm i minst 6 timmar och skapligt varm flera timmar till. Underbart att sätta fötterna på framför datorn. jag var ju tvungen att testa den innan den slogs in i julklappspapper :D. Det kanske vore något för MissFidelis kalla fötter, apropå en annan tråd om kalla golv :angel:

Våra egna kissar brukar få roliga julklappar av hästskötarna och av oss något ätbart smaskigt inslaget i papper som de får öppna själva förståss. Dom vet vad som vankas och brukar slå många lovar runt granen. Ett år visade det sig att kattorna i förväg helt fräckt öppnat hundarnas julklappar (men inte sina egna) och smaskat i sig både prinskorvar och annat gott. Så hundarna fick hålla tillgodo med kattgodis när det var dags öppna klappar, men det var smaskens det också.
 
Sv: Får era kattor julklappar?

Låter mysigt med lite extra värme, även om lådan såg ganska ombonad ut ändå :)

Jodå, vår katt får självklart julklappar (liksom hästarna och svärmors hund), det brukar bli godis och någon leksak oftast. I år blir den en påse "kattkyssar", några pingisbollar och en papperstuss med snöre som dottern tillverkat själv. Plus att han får presenter från mina föräldrar + svärmor...
 
Sv: Får era kattor julklappar?

Alltid julklappar till katten! :) Leksaker, kattgodis och så lite lyxkäk. :)
 
Sv: Får era kattor julklappar?

Jag brukar inte ge djuren julklappar..

MEN.. i år så.. Dock får inte alla julklappar, bara de som går att köpa leksaker åt typ. (Saftiga märgben till hundarna och makrill till katterna får de varje jul).

Men Yakitori får en uppsättning nya glitterbollar (hans favvoleksak alla kategorier).
Tekla får en leksaksmus modell LÅNGHÅRIG (är man råttjägare på riktigt som profession leker man inte med några jäkla kulörta bollar inte :devil:)
Sessan får ingenting, om inte en karton Hills burkmat räknas ;)

Tiken får nya pipleksaker, hanen leker inte så han får väl tillgodoräkna sig att vi inte drar ut framtänderna förrän nästa år som julklapp, att få ha tänder över jul ;)

Yakitori fick förresten en födelsedagspresent med posten idag, från Hills. Värdekupong på 2 kg gratis Hills torrfoder, samt en boll med en bjällra i. Jag är redan halvt vansinnig av pinglet från bjällran ;)
 
Sv: Får era kattor julklappar?

Det vore verkligen nått ! Hittade en värmedyna på en tysk sida, kan det vara samma tro...? Fast den var elektrisk, vet inte om jag skulle våga det till katterna.
Vetekudden är kanon, fast den värmer min säng, fötterna får klara sig bäst dom vill. Hittade ett par underbara tofflor som jag nog köper, jätteulliga var dom.

Julklappar... Det blir nog efter jul, just nu är jag pank. Och dessutom ska Abbie förhoppningsvis röntgas snart och eventuellt kolla ögonen, så mycket pengar kommer gå till det. Leksaker har dom så himla mycket. Så min fantasi börjar tryta.
 
Sv: Får era kattor julklappar?

Jag som först letade efter en elektrisk och inte hittade det. En med transformator som gör strömmen ofarlig. "Frisbien" hittade jag på Gibbon, heter "SnuggleSafe" *LÄNK*
 
Sv: Får era kattor julklappar?

Klart att de får julklappar...fattas bara...ska iväg o handla till katten o hunden idag...om en liten stund

Funderar på ett reflexhalsband till kissen o godis...
Till hunden blir det nog en boll o godis....

Det är ju JUL ju... :)
 
Sv: Får era kattor julklappar?

Klart de får julklappar!!!
Tipex får en ny klösbräda i papp, som hon ÄLSKAR!!!!
Nala får en sån där pinne med fjädrar i toppen, då hon slaktat den andra. Hon bär omkring på den i hela lägenheten och kan leka i timmar med den.

På julaftons morgon får de varsitt paket med kokt torsk och lite räkor. Det är så kul när de öppnar paketet. :love:
 
Sv: Får era kattor julklappar?

MissFideli skrev:
Häftig ! Vad kostade den och var köpte du den?
Kostar det så smakar det, det är nästan så man skäms att betala så mycket. Närmare 450 spänn :crazy: men jag tycker den f.d. vildkatten är värd det. Ett litet tack för att han adopterade mina (då) ej kattälskande gamla föräldrar när hunden gått bort. De har så mycket glädje av kissen. :D Alla djuraffärer som för Gibbons sortiment kan ta hem den.
 
Sv: Får era kattor julklappar?

450:- var inte så farligt, kattsaker är inte billiga. Säger jag som har ett klätteträd för 900:- står i vardagsrummet och är sugen på ett som kostar 3600:- :crazy:
 
Sv: Får era kattor julklappar?

mina katter ska få ett klätterträd :D
och tja.. det var ganska dyrt också.. meeeen, dom kommer bli så glada :) så det är värt det.
 
Sv: Får era kattor julklappar?

Ja, inte vågar (vill :angel: ) man räkna ihop vad våra 4-benta älsklingar :love: kostar oss. Brorsan fick nästan tuppjuck när han hörde att jag köpt en julklapp till vildkatten för den summan. Men vem är värd lite extra värme om inte en kisse som säker frusit många vintrar innan han hittade mina föräldrar :D .
 
Sv: Får era kattor julklappar?

Moniq skrev:
Ja, inte vågar (vill :angel: ) man räkna ihop vad våra 4-benta älsklingar :love: kostar oss. Brorsan fick nästan tuppjuck när han hörde att jag köpt en julklapp till vildkatten för den summan. Men vem är värd lite extra värme om inte en kisse som säker frusit många vintrar innan han hittade mina föräldrar :D .
vilken härlig historia!! jag blev adopterad av en katt i somras, men jag kunde inte behålla henne eftersom jag är student och snart flyttar utomlands. men min bror med hästgård tog henne och nu är hon en härlig (om än lätt överviktig) kattflicka som jagar möss dagarna i ända. :love:
här hemma har vi nu en liten kattunge på ca 16 veckor som hittades ca två veckor gammal när hans mamma blivit överkörd. han tillhör dock brorsan också, och kommer lämnas ut dit när han är hanterbar (till min hunds stora glädje) - det blir nya leksaksmöss till de båda. hoppas dock att lillen tuffar till sig snart, för han fick en häromdagen av min moster, och den är han livrädd för :rofl:
 
Sv: Får era kattor julklappar?

Köpte en lektunnel idag. Men det är upp till 3 v skeptis innan man kan testa saker ordentligt här *suck*
 
Sv: Får era kattor julklappar?

Jag har alltid gett djuren julklappar! Klart de ska få nåt gott också när vi sitter och smaskar julmat och julgodis hela dagen! Det brukar bli godis och leksaker, men i år fick den ena katten en tjusigt halsband. Ett rosa i plysch (??) med diamanter (säkert äkta...)! Hästen jag rider fick en massa morötter och äpplen och två sorters godis, mums!
 
Sv: Får era kattor julklappar?

Klart de får,lite extra god mat och dessutom varisin present.

dock var "Olles" julklapp mest uppskattad,han fick en laserpekare som katterna är helt tokiga i...Så den var mycket uppskattad de far runt som småkattungar när man leker med den....
 
Sv: Får era kattor julklappar?

Oliver har redan fått en ny sele med reflexband och ett flexi-koppel men i går när jag gick förbi affären så blev det ett nytt klösträd också. :angel:

klostrad.jpg


Det var nedsatt från 1799:- till 499:- :eek:, sedan gick frakten hem (hittade den naturligvis på Öland) på drygt 300:-. Nu kanske han kan sluta klättra i min rangliga lagerhylla och få utlopp för sitt klätterbehov ändå. :p
 
Sv: Får era kattor julklappar?

Köpte en lektunnel i går. Trodde katterna skulle tycka att den var skitkul, men icke sa nicke. Skit var ordet tyckte katterna. Vet inte ens om grabbarna får plats i den utan att fastna. Fast dom kanske vänjer sig med den med tiden.

Mia.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp