Får ha 20 hästar - trots vanskötsel

Sv: Får ha 20 hästar - trots vanskötsel

ja vad ska man säga? det är för mycket djurägare som inte sköter sina djur.
 
Sv: Får ha 20 hästar - trots vanskötsel

ja va ska man säga? Byt ut personerna i länsstyrelsen/förvaltningsrätten att dom kan vara så korkade att låta någon som missköter sina djur få ha dom kvar. Idiotiskt! :mad:
 
Sv: Får ha 20 hästar - trots vanskötsel

När djurskyddsinspektör och länsveterinär äntligen med den tandlösa lag vi har i Sverige ändå lyckas begränsa en persons djurhållning, ja då sätter sig byråkrater som hört snyfthistorier från djurhållare emot beslutet, skandal! Hade byråkraterna sett djuren på plats och insett hur länge detta pågått så hade de inte fattat detta beslut, men nu räcker det att djurhållaren looovar att sköta djuren som ej blivit skötta på många år... Inspektörerna har ett otacksamt yrke, först åker de ut på befogade klagomål, får skit av djurhållaren, och sedan får vanvården dessutom fortsätta, vem orkar med det i längden??
 
Sv: Får ha 20 hästar - trots vanskötsel

Internationellt sett har vi knappast ngn tandlös djurskyddslagstifting även om domstolar ofta fegar ur när det gäller tillämpningen.
Eftersom vanvård inte är ngn juridisk term i djurskyddssammanhang framgår det inte om djurägaren är fälld för djurplågeri vilket är det säkraste kriteriet för ett djurförbud.
PL
 
Sv: Får ha 20 hästar - trots vanskötsel

kl

Så märkligt det är, reglerna..:confused:

En kobonde får slå igen trots välskötta djur för att båsen är 2 cm för korta..

Det kommer inspektörer och mäter på centimetrar takhöjder och boxbredder..

Pass-regler till absurdum. 3 timmar bort eller hur var det?


Men att inte fodra och vattna djur är tydligen helt ok. Magra kräk är helt ok.
I alla fall så länge man har 19 hästar i stället för 21 :mad:

Är det så att enkla fall angrips lättare är bedrövligheter??

AM
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När länsstyrelsen kom på en oanmäld inspektion hos en kvinna med tillstånd att hålla endast ett begränsat antal djur möttes de av långt...
Svar
0
· Visningar
498
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 263
Senast: nexxa
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 155
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Dalarna har fått djurförbud, då hon inte sett till att hennes hästar fått den vård de behövde. Efter en anmälan hittade...
Svar
13
· Visningar
1 651
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp