Får hästar för mkt kraftfoder?

Sv: Får hästar för mkt kraftfoder?

Förändring i magen ja, självklart får du en reaktion på ett flyktdjur. Frågan är bara, vill man ha den typen av pigghet? Det är ju helt uppenbart att vissa hästar inte tål vid stärkelsefoder, och andra tål det bättre. Det finns ju på samma sätt hästar som inte ens får en reaktion hur mycket havre de än blir fodrade med.
Tycker man då att det är ok att fodra hästen med stärkelsefoder, trots att den får reaktioner?
 
Sv: Får hästar för mkt kraftfoder?

Tycker man då att det är ok att fodra hästen med stärkelsefoder, trots att den får reaktioner?

Ja det kan man ju undra. Jag hade inte tyckt det.
Jag har vad jag vet aldrig träffat på en häst som har reagerat så på stärkelse.
Våra egna ponnyer får inte spannmål alls. De stora får lite havre vissa perioder.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 513
Senast: Fazeem
·
Hästvård Hej min kompis har en varmblodstravare som är 165 i manken och väger bara 410 kg. När han fick honom så var han väldigt smal, han har...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Mitt sto har nu börjat ridas mycket mer än tidigare, o från att ha varit i normal hull i gräns till lite rund börjar hon se...
2
Svar
22
· Visningar
2 307
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 588
Senast: Jiovedi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp