får inte bort MSN???

A

Amora

för några dagar sen installerade jag den nyaste versionen av Windows Live Messenger. men sen när jag ska logga in på den funkar de inte?
har försökt med en massa olika saker, tex göra en helt ny msn.
försökte med "live.se" istället för "hotmail.com" men de funkade inte heller.

eftersom den inte alls funkade så tänkte jag ladda ner gamla msn igen, men de gick inte för att jag redan har en nyare version på datorn.
min bror sa att jag skulle gå in på kontrollpanelen och ta bort den nyare MSN som inte funkar. så jag klickar mig in på "lägg till/ta bort program" men MSN Live Messenger finns INGENSTANS på listan?!!?
har sökt igenom överallt men hittar den inte..
det hjälper inte att bara kasta den i papperskorgen utan den måste avinstalleras.

så, hur ska jag få bort den nyare MSN för att kunna ladda ner den gamla?

de blev lite rörigt här så jag hoppas att nån förstår hur jag menar :p
 
Sv: får inte bort MSN???

Hände så för min kompis också. Hon fick göra en systemåterställning och fick tillbaka gamla msn så funkade det sen. :)
 
Sv: får inte bort MSN???

okej, ja är inte så duktig på sånt här. så vad är en systemåterställning och hur gör man de? :p
 
Sv: får inte bort MSN???

Googla på det så får du nog svar på frågan. :)
 
Sv: får inte bort MSN???

Den heter "Windows Live" det du ska ta bort alltså, jag gjorde nämligen det igår :p vilket krångel innan jag fattade ;)
Om det är Messenger 2009 du pratar om?
Isf, ta bort programmet Windows Live
 
Sv: får inte bort MSN???

gjorde en systemåterställning men de blev inte skillnad..
den msn som inte funkar finns kvar, men inte på kontrollpanelen.. :(
 
Sv: får inte bort MSN???

det finns inget på listan som heter "Windows Live".
de finns bara "Windows Live Sync", "Windows Live Essentials", "Windows Live inloggningsassistenten" osv..
 
Sv: får inte bort MSN???

och jo, de är 2009 ;b
jag har testat att ta bort mappen "Windows Live" från start men de blir ingen skillnad..
 
Sv: får inte bort MSN???

när jag ska logga in på den nya msn kommer de upp en ruta där de står "Windows Live Communications Platform har slutat att fungera" och sen stängs msn av..
 
Sv: får inte bort MSN???

Öppna Kör... och skriv in %ProgramFiles%\Windows Live\installer där hittar du wlarp.exe klicka på den så kan du avinstallera.

Du kan även välja att reparera om du vill försöka igen.
 
Sv: får inte bort MSN???

Tusan vad skumt, det hette det på min :confused:
Hmmm, jaa då vet jag inte tyvärr..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 281
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 897
IT & mobiler Vi fick ärva en gammal iMac från sambons föräldrar. Utifrån vad jag förstår är det en iMac 11,2. Vi försöker nu återställa den...
Svar
6
· Visningar
773
Senast: pajaztar
·
IT & mobiler Finns det någon datakunnig som kan hjälpa mig? Jag köpte ut min jobbdator med en företagsversion av Office 365 installerad. Nu har...
Svar
0
· Visningar
494
Senast: Targa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp