Får inte längre smsavisering från tex postnord.

Fibusen

Trådstartare
Andra gången det händer nu. Har väntat och väntat på ett paket, letar tillslut fram kollinr och inser att paketet har legat sen i Tisdags!

Har detta drabbar fler eller är det bara jag? Vad kan jag göra? Är det postnord jag ska kontakta? Står att de försökt att skicka sms men att det inte gått. Har inte ändrat telefonnummer eller något sånt på flera år.
 
Jag fick sms som vanligt på mina paket i veckan. På många paket står telefonnumret på etiketten, kan du se där om det ser rätt ut? Ibland har det blivit knas med +46 och den första nollan i mobilnumret.

Annars skulle jag kontakta postnord för att se om de kan hjälpa med ngt. Hade det varit så att ombudet missat att scanna paketet så hade det inte synts på spårningen att det var framme så det bör inte vara felet.
 
Andra gången det händer nu. Har väntat och väntat på ett paket, letar tillslut fram kollinr och inser att paketet har legat sen i Tisdags!

Har detta drabbar fler eller är det bara jag? Vad kan jag göra? Är det postnord jag ska kontakta? Står att de försökt att skicka sms men att det inte gått. Har inte ändrat telefonnummer eller något sånt på flera år.

Har samma problem. Har inte fått sms sen oktober från postnord. Övriga fraktbolag fungerar som vanligt.
 
Killen jag träffar har köpt en del prylar på nätet senaste tiden. Ibland får han sms-avisering, ibland inte... Väldigt oklart varför det ibland inte fungerar.
 
Jag råkar ha en kontakt som har lite insyn i problem på Postnord så jag frågade henne om hon kände till något strul och vad man kan göra.

Kolla med mobiloperatör så inte operatören har Postnord som spam sms.
Kan också vara att nåt misstag med telefonnumret av avsändaren, eller att avsändaren valt annan avisering metod såsom e-post eller brev avisering.
De hade ett tekniskt problem i veckan men det var snabbt åtgärdat och bör inte vara fortsatt problem.
Annars rekommenderar jag att kontakta postnord via tex messenger och säga att de har problem så vi kan skicka det vidare till får felsökavdelning.
 
Kan inte påminna mig om att jag missat att få ett sms, vilket jag faktiskt brukar störa mig lite på, eftersom jag även får i appen, samt även i vissa fall fått mejl-avisering
 
Det har hänt mig också en gång senaste månaderna, men har också fungerat som vanligt efter det. Tyckte det var märkligt eftersom jag fick ett mejl som sa att varan var skickad men kom inget sms, och på den tiden borde paketet varit framme. Hade mycket riktigt legat på utlämningsstället i flera dagar, fick ingen påminnelse heller.

Tror jag fick fram streckkoden antingen via appen (laddade i alla fall hem appen i samband med detta) eller via mejlet/spåra din försändelse och kunde hämta ut det. Men något sms kom aldrig. Har inte hänt tidigare och har handlat från det stället förut.
 
Andra gången det händer nu. Har väntat och väntat på ett paket, letar tillslut fram kollinr och inser att paketet har legat sen i Tisdags!

Har detta drabbar fler eller är det bara jag? Vad kan jag göra? Är det postnord jag ska kontakta? Står att de försökt att skicka sms men att det inte gått. Har inte ändrat telefonnummer eller något sånt på flera år.
Ladda ned appen så slipper du krångel. Får ibland sms avisering och ibland inte, men appen fungerar alltid.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Höll på att få ett gäng paket returnerade precis för jag inte hämtade dem. Enda orsaken det löste sig var att postnord skickade ett sms...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 304
Senast: Zpunk
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 718
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 466
Senast: Jeps
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 676
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp