Får jag copyright skydda min hemsida

Hallau

Trådstartare
Jo,får jag skriva att min hemsida och dess innehåll är copyskyddat och använda c:t på mina bilder.
Jag har fått berättat det kostar ett x antal kronor och att att man inte får använda c hur som helst.
Men att man däremot får skriva att den är skyddad av svensk lag.
Hur är det med detta?
 
Sv: Får jag copyright skydda min hemsida

Så klart du får skriva att din sida är skyddad enligt svensk lag. Och för den delen får man inte sno innehåll från en webbsida oavsett med eller utan copyright-meddelande. Det är bara om du uttryckligen ger tillstånd att man får använda fritt som det är tillåtet att göra så.
 
Sv: Får jag copyright skydda min hemsida

....Enligt svensk lag är det min bekanta säger att man får skriva men inte copyright med c-märket.
Denne person som säger detta jobbar en del med sidor. men de stämmer inte då??
 
Sv: Får jag copyright skydda min hemsida

© finns på allas datorer och tangentbord, du får givetvis använda © på dina bilder och på din hemsida..
ingen har copyrightskyddat ©, det är som att copyrightskydda @ :idea:

alt+0169 = ©
 
Sv: Får jag copyright skydda min hemsida

Jag vet inte:o men jag måste vara dum..... får hur jag än trycker kan jag inte få fram c.:d
 
Sv: Får jag copyright skydda min hemsida

Du ska använda de siffrorna där längst till höger på tangentbordet, inte det ovanför bokstäverna.
 
Sv: Får jag copyright skydda min hemsida

alltså du håller in "Alt"knappen till vänster om spece/mellanslag och trycker in siffrororna samtidigt som du hålle rin knappen..
 
Sv: Får jag copyright skydda min hemsida

Du ska använda de siffrorna där längst till höger på tangentbordet, inte det ovanför bokstäverna.

Alltså jag har inga sifferknappar till vänster. Sitter med den bärbara datorn så jag har bara ovanför. Kanske därför det inte går.....;)
 
Sv: Får jag copyright skydda min hemsida

Hmm, du har ingen såndär fn-tangent som slår på numeriska tangentbordet?
 
Sv: Får jag copyright skydda min hemsida

alltså du håller in "Alt"knappen till vänster om spece/mellanslag och trycker in siffrororna samtidigt som du hålle rin knappen..

precis så jag gör....men går inte med siffrorna högst upp då.
Hur gör jag då.....:rofl::rofl:
Detta är ju inte så viktigt att veta egentligen, men bara för att.
 
Sv: Får jag copyright skydda min hemsida

markera -> © ctrl+c sen ctrl+v.. :idea:

så gjorde jag jämt innan jag lärde mig koden.. :angel:
 
Sv: Får jag copyright skydda min hemsida

Eller så tar du Start->Kör, skriver "charmap", klickar på kör, letar reda på ©, klickar på välj, sen kopiera.
 
Sv: Får jag copyright skydda min hemsida

© jag gjorde det:banana:

Tänk nu lärde jag mig nyt idag med. Tack!
 
Sv: Får jag copyright skydda min hemsida

personen kanske menar att du inte får sätta © på bilder som du inte äger....alltså du får bara göra det på egna bilder inte på andras bilder.... om du snor en design rätt av tex en template o sätter att du äger den blir nog inte de som gjort den glada...men du kan sätta © på dina grejer som du gjort...det kan ingen säga emot vad du får göra med egna grejer...
 
Sv: Får jag copyright skydda min hemsida

Nej han menar bilder och speciellt på en hemsida jag gjort. Då måste jag köpa rätt att skydda sidan. Ungefär som om jag ska söka patent på en grej.
 
Sv: Får jag copyright skydda min hemsida

har du tagit bilderna och du kodat sidan så är den din och du har all rätt att copyrightskydda den rakt av utan att fråga någon annan.. :)
 
Sv: Får jag copyright skydda min hemsida

källhänvisa till vart du hittade mallen och copyrightskydda text och bilder bara då.. det är bara att skriva vad copyrighten gäller..

som nederst på denna sida
"Copyright © 1996-2008, Gunnar Eriksson, Shero.net, Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd."

det betyder att forumet är byggt på en färdig grund men anpassat och fyllt med gunnars idéer etc, så han har copyrightskydd på allt som han ändrat på, färger, text, bilder etc.. allt blir skyddat..
 
Sv: Får jag copyright skydda min hemsida

Nej han menar bilder och speciellt på en hemsida jag gjort. Då måste jag köpa rätt att skydda sidan. Ungefär som om jag ska söka patent på en grej.

Vänta bara tills personen kommer med att det är hos honom man köper patentet/skyttsrätten....:smirk:
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 802
Senast: Habina
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 244
Senast: Klara
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 882
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 561
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp