Får jag rida p&j på stor häst även om jag inte hade fått tävla på stor häst

Hästägare

Trådstartare
Funderar på att köpa en häst som jag får göra något med!

om jag är under 16 (är det väll) så får jag inte rida på riktiga tävlingar?

min fråga är då får jag rida stor häst på en p&j även om jag är under 16år?
 
Du får absolut rida på riktiga tävlingar trots att du är under 16. Finns ingen sådan åldersgräns.
 
Du får vad jag vet inte tävla i trav med stor häst om du är under 16 år, men i vanliga ridgrenar är det inga problem.
 
Funderar på att köpa en häst som jag får göra något med!

om jag är under 16 (är det väll) så får jag inte rida på riktiga tävlingar?

min fråga är då får jag rida stor häst på en p&j även om jag är under 16år?

Det finns lite regler kring minderårig ryttares rätt att starta, t.ex. måste ryttaren vara minst 12 år för att starta 1,30-klass.

Hur gammal är du, och har du tagit grönt kort?

Pay and Jump är inte en tävling utan en typ av träning där arrangören själv sätter reglerna men generellt brukar man följa TR vad gäller säkerhet som minst.
 
Min tanke är att jag ska enbart hoppa en p&j!

får jag åka på en p&j med en stor häst utan grönt kort och vara under 16år?
 
Min tanke är att jag ska enbart hoppa en p&j!

får jag åka på en p&j med en stor häst utan grönt kort och vara under 16år?
Vartifrån har du fått att det skulle vara någon gräns vid 16 år?

Ja, det är inga problem att åka på pay&jump. Första gången jag var med på en sådan var jag sex år och hästen storhäst, inga problem. Grönt kort behövs inte vid träningstävlingar.
 
Vartifrån har du fått att det skulle vara någon gräns vid 16 år?

Ja, det är inga problem att åka på pay&jump. Första gången jag var med på en sådan var jag sex år och hästen storhäst, inga problem. Grönt kort behövs inte vid träningstävlingar.
Mja. Det kan behövas grönt kort om klubben kräver det, så man ska läsa inbjudan noga - men oftast behövs det inte.
 
Funderar på att köpa en häst som jag får göra något med!

om jag är under 16 (är det väll) så får jag inte rida på riktiga tävlingar?

min fråga är då får jag rida stor häst på en p&j även om jag är under 16år?

Pay and jump är endast en träning och jag vet inte ett enda ställe som har krävt grönt kort här i Skåne. Däremot bör du se till att ha en egen försäkring.
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 154
Senast: Fiorano
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 266

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp