Får jag starta min ungponny 2 ggr i samma klass?

JonnaFredriksson

Trådstartare
Jag har försökt tolka TR men kan inte hitta att det står någonting om min fråga.

Jag är över 18, har en försäljningsponny hos mig som jag ev. tänkte starta på en lokal hopptävling. Nu är det så att de endast har 1 klass under den dagen som är för avd. B. (Måste ju starta avd. B för jag är för gammal)

Då undrar jag, får jag starta min ponny 2 ggr i samma klass (med samma ryttare) på samma dag? Avd B går ju i bed A, och man får väl starta 2 ggr om det är Clear round, eller? Vet inte om det räknas lika. Avd B är ju dessutom ingen "tävling" där man kan bli placerad osv.

Jonna
 
Sv: Får jag starta min ungponny 2 ggr i samma klass?

Är den andra klassen en Clear Round eftersom det inte är någon avdelning B i den? Hör med överdomaren för tävlingen om du inte får starta i den, trots att du är överårig, eftersom de inte har någon avdelning B i klassen.

Svaret på din fråga stå i TRIII, moment 377, punkt 3: "En häst får inte starta mer än en gång i varje klass utom i handikapptävling på alla nivåer och lokal tävling där häst får starta två gånger med olika ryttare i samma klass i hoppning."
Mvh,
Lady_S
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 784
Senast: hhere
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 131
Senast: Cambrie
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 064
Senast: Jeps
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
54 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp