Bukefalos 28 år!

Får jag ta med en burk chutney på flyget?

Vinterbad

Trådstartare
Jag är på gång att koka chutney för att ta med som present, och då slås jag av tanken att man kanske inte får ta med såna burkar på flyget? Jag ska bara flyga inrikes, men är inte precis resvan så jag vet inte vad som gäller. Ska jag slänga rabarber och lök i grytan eller i frysen nu?
 
Jag är på gång att koka chutney för att ta med som present, och då slås jag av tanken att man kanske inte får ta med såna burkar på flyget? Jag ska bara flyga inrikes, men är inte precis resvan så jag vet inte vad som gäller. Ska jag slänga rabarber och lök i grytan eller i frysen nu?
Incheckat går bra, i handbagaget får du inte ha.
 
Jag är på gång att koka chutney för att ta med som present, och då slås jag av tanken att man kanske inte får ta med såna burkar på flyget? Jag ska bara flyga inrikes, men är inte precis resvan så jag vet inte vad som gäller. Ska jag slänga rabarber och lök i grytan eller i frysen nu?

Du får väl checka in den i bagaget.
 
Jag är på gång att koka chutney för att ta med som present, och då slås jag av tanken att man kanske inte får ta med såna burkar på flyget? Jag ska bara flyga inrikes, men är inte precis resvan så jag vet inte vad som gäller. Ska jag slänga rabarber och lök i grytan eller i frysen nu?
Är den under 100 ml: inga problem i handbagage.
Över 100 ml: incheckat bagage eller inte alls.
 
Som de andra svarat.
jag hade en tub hårklet i väskan. En liten skvätt kvar i en tub som tyvärr innehållit 125 ml. Så den rök i papperskorgen.
 

Liknande trådar

Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 310
Senast: Bison
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 667
Senast: Paddington
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 257
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 323
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp