får jag tävla med detta?

Olympus

Trådstartare
Ska snart tävla dressyr med min (hopp)häst och ska då försöka matcha att utrustning i svart, vilket betyder att ja ska ha mitt svara träns (har ett brunt i vanliga fall) men på det svara tränset har jag ett sådan här pannben (kolla länken neda) och man får ju inte ha strasspannband i dressyr och det helsvara är för litet, men räknas detta pannband som strass?
Det är små diamanter på det och små metlbittar på det typ, svårt o förklara.

tranat.jpg


Skogen2.jpg
 
Sv: får jag tävla med detta?

Får jag fråga vart det står att man inte får ha strasspannband på dressyrtävling? Det har jag ALDRIG hört. Sett flera hästar ridas i svår dressyr med strasspannband! Senast i tisdags.
 
Sv: får jag tävla med detta?

Det har varit nå regler om det på nosgrimman, men det TROR jag är borttaget nu. Pannbandet får du mig vetligt ha, om de nu inte har ändrat något sen helgen.
Bettet får du dock inte rida på, men det vet du säkert ;)
 
Sv: får jag tävla med detta?

du får ha pannbandet så länge det inte bara är strass eller nån slags guld/silver "länk" vad jag vet.
 
Sv: får jag tävla med detta?

pannbandet ska ha läder undersida (alltså mot hästen så ska det vara läder) och sen får det vara diskret blingbling men i stort sett allt funkar bara det är läder i bottens å atts äga..

så det du har på bilden funkar
 
Sv: får jag tävla med detta?

Ja, jag har alltid haft det när jag tävlade dressyr med ponnyn.
 
Sv: får jag tävla med detta?

då får jag alltså rida med vilket pannband som helst, har för mig att man inte fick ha typ en "kedja" har kanske drömt:p
 
Sv: får jag tävla med detta?

Neee man får inte ha "strasslänk" en sådan där kedja menar jag nu. Det har ja också läst i TR nångång , sådeså :D
 
Sv: får jag tävla med detta?

Enligt TR så ska pannbandet ha en bas i läder (eller hur man nu förklarar det). Alltså får man inte ha ett pannband med BARA en kedja (utan läder) tex.

Så det pannbandet du tänklt använda är tillåtet!:)

Lycka till med dressyren!
 
Sv: får jag tävla med detta?

tack, då vet ja men nu blir det ingen tävling iafa för pollen är halt:cry:
 
Sv: får jag tävla med detta?

jag har aldrig hört att man inte får ha strass pannband på dressyr tävling.
 
Sv: får jag tävla med detta?

okej har hört det många gånger. Hade det själv på min ponny men fick då höra att det inte var tillåtet så fick byta, men då hade jag en kedja, så jag visste inte riktigt vad som gällde när det är läderpannband med stenar på.
 
Sv: får jag tävla med detta?

Nått mer som är snyggt är ju även träns med lite diskreta blingbling saker, tex flätat läder med vita kanter. titta bild! :)

trens.jpg
 
Sv: får jag tävla med detta?

Enligt TR får man endast tävla dressyr i pannband med "diskret utsmyckning" Det är dock inte tillåtet med blommor i manen. ;)
 
Sv: får jag tävla med detta?

Enligt TR får man endast tävla dressyr i pannband med "diskret utsmyckning" Det är dock inte tillåtet med blommor i manen. ;)
 
Sv: får jag tävla med detta?

Nej vad tråkigt. Hoppas att det inte är något allvarligt.
Det kommer fler tävlingar.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 612
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Dagbok Ska jag vara ärlig så har 2023 varit ett riktigt skitår. Första kvartalet var ju åt pipsvängen redan från början med en fin vän som...
Svar
6
· Visningar
1 337
Senast: astronaut
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 401
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp