får jag tävla med detta?

Sv: får jag tävla med detta?

Min dotter blev tillsagd av dressyrdomaren på klubbtävling att hon inte fick ha aachenrem. Den domaren dömer lokala tävlingar vet jag.
 
Sv: får jag tävla med detta?

okej, konstigt:crazy: Tävlade upp till LA dressyr med ponnyn och hade alltid "snokrem" på han, fick aldrig ngr kommentarer om det.

Btw så får vi se om det blir mer dressyrtävlingar nu, anmälde mig ju mest för att det inte var så mkt hopptävlingar, hästen slutade dock halta dagen innan tävligen men då kändes det ju lite sent att åka:cool: Tack för alla svaren iafa, nu vet jag vad som gäller lite mer, var ju ngr år sedan jag var aktiv inom dressyren:p
 
Sv: får jag tävla med detta?

Var det inte en Pullar nosgrimma dottern hade då? Den är inte tillåten. Aachen är dock godkänd enligt TR.
 
Sv: får jag tävla med detta?

Nej det var en aachengrima. Hon sa: "Ta bort nedre remmen, den får man inte ha i dressyr". Spelar ju inte nån roll för oss iofs eftersom dottern numer vägrar att tävla dressyr...
 
Sv: får jag tävla med detta?

kajsa_kavat skrev:
Nej det var en aachengrima. Hon sa: "Ta bort nedre remmen, den får man inte ha i dressyr". Spelar ju inte nån roll för oss iofs eftersom dottern numer vägrar att tävla dressyr...

Citerar dressyr TR mom 222 vad gäller nosgrimma och pannband:

Nosgrimma får spännas ovanför eller nedanför bettet. Även så kallad "Achengrimma" får användas. Pannband skall vara av läder, får vara av annan färg än tränset och ev smyckat med en diskret dekor.
 
Sv: får jag tävla med detta?

Sorbe skrev:
Får jag fråga vart det står att man inte får ha strasspannband på dressyrtävling? Det har jag ALDRIG hört. Sett flera hästar ridas i svår dressyr med strasspannband! Senast i tisdags.
det står i TR att i pannbandet ska det vara i läder eller i alla fall mesta läder...
Sen så tycker jag själv att det är snyggare och ger mer stil på tränset om det är helt i läder. Men bara på dressyr tävlingar.. På hopphästar är det snyggt med lite strass men inte för mkt.

Om jag vore du så skulle jag tagit med mig båda pannbanden till tävlingen och frågat domaren om det är ok att du rider med strassbandet..



(Dressyr ryttare)
 
Sv: får jag tävla med detta?

kajsa_kavat skrev:
Min dotter blev tillsagd av dressyrdomaren på klubbtävling att hon inte fick ha aachenrem. Den domaren dömer lokala tävlingar vet jag.
Man får ha snok på hästen när du tävlar dressyr. det är bara att läsa i TR..
Har ridit med det jämt på tävlingar och domarna har inte sagt någotting. Och då har det även varit domare som dömer medelsvåra tävlingar.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 612
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Dagbok Ska jag vara ärlig så har 2023 varit ett riktigt skitår. Första kvartalet var ju åt pipsvängen redan från början med en fin vän som...
Svar
6
· Visningar
1 337
Senast: astronaut
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 401
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp