Får jag volontärarbeta när jag är sjukskriven?

Som sjukskriven kan det vara svårt. Med sjukersättning får man jobba 5 h i veckan, avlönat eller ideellt. Det ska så klart anmälas till FK men du får behålla hela sjukersättningen.
Men det är lite olika va? Kompisen får jobba 12 timmar i månaden.
 
Sorry, jag läste ditt inlägg slarvigt. Jag har sjukpenning.
Ja, sjukpenning fungerar annorlunda, tyvärr. Volontärarbete kan ses som en typ av arbetsträning, det görs i så fall en ”rehabiliteringsplan” för det med både FK och AF. De timmarna du volontärarbetar har du inte sjukpenning, men någon typ av ersättning från AF.
 
Ja, sjukpenning fungerar annorlunda, tyvärr. Volontärarbete kan ses som en typ av arbetsträning, det görs i så fall en ”rehabiliteringsplan” för det med både FK och AF. De timmarna du volontärarbetar har du inte sjukpenning, men någon typ av ersättning från AF.

Tack för ditt svar.
För fyra timmar i månaden som jag inte ens är säker på att jag kommer orka blir det en för stor och krånglig maskin att dra igång. Tyvärr.
 
Tack för ditt svar.
För fyra timmar i månaden som jag inte ens är säker på att jag kommer orka blir det en för stor och krånglig maskin att dra igång. Tyvärr.
Jag förstår dig. Det är synd, man skulle gärna önska lite mer flexibilitet från myndigheterna.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag har en bruksschäfertik på precis ett år. Jag har otroligt svårt att avgöra vad som är "lagom" aktivering för henne. Stamtavlan...
Svar
9
· Visningar
1 563
Senast: a1agnlju
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 328
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Jag sitter i en situation som jag tror att ganska många tycker är lite "lyxig", jag tycker det känns total pannkaka! Lite snabb...
2
Svar
24
· Visningar
2 716
Senast: moster
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 665
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp