Får kunniga!

P

Philomena

till sommaren hade jag tänkt att mina får skulle beta in till en å. Ån är ganska djup men på ett ställe är det grunare då ån breder ut sig där ( som samlast r den väll 4-5m och bredast 10 - 15m). min fråga är om får går över vatten? tror behövder jag sätta ett staket på andra sidan eller klarar jag mig utan?

tacksam för svar!

mvh
lisa
 
normalt så brukar väl int efår gå ner i vattnet. men om de skulle få för sig att gå dit ch dricka så kan de ju dråsa i och simma över på andra sidan. vem vet du kasnke har badvilliga får :p mitt ena får älskar att bada. hon ska alltid in under vattenslangen när man fyller vatten i vattentunnorna.
jag skulle inte chansa utan sätta staket hela vägen. det gör vi här hemma då vi också har en hage bredvid en å. det är säkrast så!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 498
Senast: manda
·
Gnägg Jag har en 3-åring (4 år efter nyår) som jag inser att jag inte har energi för. Ingen komplicerad häst alls, utan snarare tvärtom lite...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 610
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 724
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 218
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp