Får man ha en häst i hästtransporten över natten?

Tror lydelsen är "dagligen". Inte "hela tiden".
Dvs boxar med hela mellanväggar är ok om hästen har kompis i hagen.
Och tvärt om - hästar får gå ensamma i hagen om de kan ha fysisk kontakt genom boxgaller.

Hur som tror jag inte en natt utan fysisk kontakt med en annan häst skulle påverka hästen speciellt negativt.
Ja, det stämmer säkert och är en rimlig lösning!

Det var ett av många argument mot att det var olämpligt att låta ponnyn sova i hästtransporten. :)
 
Nu var det här visserligen i en tävlings-situation men generellt hade jag nog, sommartid, föredragit att bygga en minihage åt hästen så den fick fast mark under fötterna.
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Emma-pemma
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 466
Senast: tuaphua
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
Svar
10
· Visningar
842
Hästmänniskan Jag hittar en del gamla inlägg gällande uppkörning för BE med hästtransport men jag är intresserad av erfarenheter från mer närtid. Jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 679
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp