Får man ha vad man vill på sitt kontor?

Nej, sportar. Som i betydelsen jag har en katt på skrivbordet (svengelskt uttryck). Eller ja, inte just nu eftersom hon ledsnade och gick till sin stol istället :D

Har aldrig hört och förstår inte, ser ut som autocorrect. Men jag släpper det! Tyckte bara att det passade bra till ett av mina inlägg om att saker kan bli obegripliga när man blandar in uttryck som inte är vedertagna utanför den egna kretsen.
 
Blir ni bara störda av ljus och ljud? Om den stått "fel" placerad så hade rörelsen i armen haft potential att göra mig nipprig genom att ständigt rycka i min uppmärksamhet.

Det har du helt rätt i, fattade inte att den rörde sig utan trodde bara att TS tänkte att andra kunde tycka den var vulgär. Så länge något är stilla och tyst som vilket prydnadsföremål som helst är det ok, men om den här både låter och rör sig skulle jag bli tokig.
 
Jag kan ta nästan vad som helst, även ljud men inte ett ljud som går på ständig regelbundenhet, tänk kinesiska droppen. Det spelar ingen roll hur tyst det är.

Hade det i övrigt varit ett tyst kontor och den hade knäppt i armen varannan sekund hade jag nog så småningom, läs: efter någon timme, brutit armen av den eller snällt, med bultande tinning, bett ägaren omplacera djuret.

Annars.....inga problem, alla har sin passion av prydnader.
 
Jag tycker man får ha lite vad man vill sålänge man inte stör andra, således lägre tolerans när man delar kontor eller sitter i öppet landskap.

På min arbetsplats (inom vården) har vi dock en teammedlem som inte har en vanlig vattenflaska utan dricker vatten direkt ur en vinflaska. Känns lite konstigt när han hår igenom väntrummet för att fylla på den 😫
 
Det har du helt rätt i, fattade inte att den rörde sig utan trodde bara att TS tänkte att andra kunde tycka den var vulgär. Så länge något är stilla och tyst som vilket prydnadsföremål som helst är det ok, men om den här både låter och rör sig skulle jag bli tokig.
Den rör sig men låter inte, ett ytterst litet ljud av armen möjligtvis men som sagt, då ska det vara knäpptyst. Jag har inte ställt upp den än :rofl:
 
Jag störs inte av saker som bara är fula, smaken är som baken liksom. Däremot skulle nog klickandet kunna störa mig. Jag sitter i landskap så det är ju en del prat och ljud från tangentbord, skrivbord som höjs eller sänks och telefoner som ringer men det är ju inte konstant utan varierar mycket. Micro finns bara i lunchrummet och skrivarna har ett eget rum så de hörs inte till där jag sitter.
 
Har aldrig hört och förstår inte, ser ut som autocorrect. Men jag släpper det! Tyckte bara att det passade bra till ett av mina inlägg om att saker kan bli obegripliga när man blandar in uttryck som inte är vedertagna utanför den egna kretsen.

Det är vanligt, hör det ofta i vardagligt språk. Med betydelsen som @mandalaki skrev. Jag blir mer förvånad att du aldrig hört det! :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 637
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 523
Senast: Bapelsin
·
Övr. Katt Vill prova och se om två av mina katter kan tåla varandra så båda två kan bo inomhus tillsammans. Dom är helt olika i personligheten...
Svar
13
· Visningar
1 012
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp